חברת פתאל החזקות, הנמצאת בשליטת היו"ר והמנכ"ל דוד פתאל, ממשיכה להרחיב את פעילותה באי הבריטי. החברה דיווחה בסוף השבוע, כי התקשרה באמצעות חברה נכדה (בבעלותה המלאה), בהסכמי שכירות לארבעה בתי מלון במרכז לונדון, בתמורה לדמי שכירות שנתיים בסך של כ-55 מיליון ליש"ט, שישולמו מדי רבעון.
את בתי המלון, המדורגים ברמות 4 ו-5 כוכבים, ושייכים כיום לרשת Grange, רכשה חברת Queensgate Investments בסכום של כמיליארד ליש"ט, והיא תשכיר אותם לפתאל.
ארבעת המלונות הם Grange St. Paul’s Hotel, הכולל 433 חדרים, בריכה מקורה ומרכז כנסים; Grange City Hotel, הכולל 307 חדרים, בריכה מקורה ומרכז כנסים; Grange Holborn Hotel הכולל 201 חדרים בריכה מקורה ובריכה חיצונית ;Grange Tower Bridge Hotel הכולל 370 חדרים, בריכה מקורה ומרכז כנסים.
הסכמי השכירות נחתמו לתקופה של 25 שנים, עם אופציה להארכה בחמש שנים נוספות. בפתאל מתכננים להפעיל שלושה בתי מלון תחת המותג "לאונרדו רויאל", ומלון נוסף תחת "NYX".
במסגרת ההסכמים התחייבה קווינסגייט להעמיד סכום של 34.5 מיליון ליש"ט לטובת שיפוץ כולל של בתי המלון (צפוי להסתיים בתוך שנתיים), וכן להפקיד סכום שישמש כדמי השלמה לשכירות, שלא יפחת מ-34.5 מיליון ליש"ט לשנה, בחמש שנים הראשונות. לפיכך, דמי השכירות שתשלם פתאל בחמש השנים הראשונות צפויים להיות נמוכים מ-55 מיליון ליש"ט לשנה (יהיו תלויים ב-EBITDAR - רווח לפני ריבית, מסים, פחת, הפחתות ודמי שכירות).
עם השלמת העסקה תחזיק פתאל ב-51 בתי מלון בבריטניה ובאירלנד, הכוללים יחד למעלה מ-11,300 חדרים, מתוכם שבעה בתי מלון באזור לונדון, הכוללים כ-2,000 חדרים.
באירופה כוללת רשת פתאל 165 בתי מלון, מתוכם 58 בבעלות מלאה או חלקית, 101 בשכירות ושישה בניהול, בגרמניה, בבריטניה (לרבות אנגליה, סקוטלנד, ווילס וצפון אירלנד), באירלנד, בספרד, בבלגיה, באיטליה, בקפריסין, ביוון, בצ'כיה, בהולנד, בשוויץ, בפולין בהונגריה ובאוסטריה. ריכוז המלונות הגדול ביותר של הרשת נמצא בגרמניה, שבה היא מחזיקה 65 בתי מלון, ובבריטניה (כולל אירלנד).
בישראל מפעילה הרשת 40 בתי מלון, מתוכם 26 בבעלות מלאה או חלקית, עשרה בשכירות וארבעה בניהול. מותגי הרשת הם לאונרדו (LEONARDO), יו (U), הרודסHERODS) , NYX) ורוטשילד 22.
מניית פתאל השלימה התקדמות של כ-40%, מאז הונפקה בבורסה בפברואר 2018. שוויה של החברה הגיע לכ-6.2 מיליארד שקל.
דוד פתאל ציין, כי "לאחר שנסיים עם השיפוץ וניישם את אסטרטגיית הניהול שלנו, בתי המלון עשויים להפוך למובילים בלונדון. אנו נמשיך בתוכניתנו האסטרטגית להעמקת אחיזתנו במדינות שבהן אנו פועלים, שבהן יש לרשת יכולות ניהול ושיווק גבוהות ותפעול יעיל".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.