מניית חברת חלל תקשורת נסחרת היום (ה') בעלייה של יותר מ-3% ומשלימה זינוק של כ-53% מתחילת השנה, לאחר שהחברה דיווחה כי סיימה את 2018 ברווח נקי של 14.9 מיליון דולר, וזאת בהשוואה להפסד של 13.6 מיליון דולר שרשמה ב-2017. למעבר לרווח נקי תרמו ירידה בהוצאות הפעלת הלוויינים ובהוצאות המימון, לצד פיצוי של 10 מיליון דולר שקיבלה החברה מהתעשייה האווירית בגין האיחור במסירתו של הלוויין עמוס 6.
חלל תקשורת מפעילה את לווייני עמוס ומספקת באמצעותם שירותי תקשורת לוויינית לחברות הטלוויזיה רב-ערוצית, לרשתות שידור, לרשויות מדינה ולחברות העוסקות בהעברת מידע, טלפוניה ואינטרנט בפס-רחב. כיום מספקת חלל תקשורת את שירותיה באמצעות הלוויינים עמוס 3 ועמוס 4 שיוצרו עבורה בתעשייה האווירית, וכן באמצעות הלוויין עמוס 7 שהוחכר מחברת אסיה-סאט. בעוד כחודשיים אמורה חלל תקשורת לשגר לחלל את הלוויין המתקדם עמוס 17 שנבנה עבורה בידי חברת בואינג ושנועד לתת מענה לגידול בפעילות התקשורת ביבשת אפריקה.
את שנת 2018 סיימה חלל תקשורת עם הכנסות של 80.1 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 8% לעומת 2017. העלייה בהכנסות נובעת בעיקרה מגידול בהכנסות בתחום נקודת שמים 4 מעלות מערב, בה ממוקמים עמוס 3 ועמוס 7, וכן בנקודת בתחום נקודת שמים 65 מעלות מזרח בו פועל עמוס 4.
שני הלקוחות המרכזיים של חלל תקשורת נותרו גם ב-2018 ממשלת ישראל וחברת הטלוויזיה בלוויין yes. השירותים המסופקים לממשלת הניבו ב-2018 לחלל הכנסות של 29.2 מיליון דולר (36.4% מסך ההכנסות). כ-73% מתוך הכנסות אלו משויכות לתחום פעילות 4 מעלות מערב והיתרה לתחום פעילות 65 מעלות מזרח.
החוזה ארוך הטווח להעברת שירותי הטלוויזיה של yes למנויים בישראל, שפועל בתחום פעילות 4 מעלות מערב בלבד, הניב אשתקד הכנסות של 21.8 מיליון דולר - עלייה קלה של 0.4%. באחרונה הודיעה yes כי היא בוחנת מעבר הדרגתי לשידורים על גבי האינטרנט, שצפוי להתרחש עד תום החוזה שלה עם חלל ב-2026.
מחברת חלל נמסר עוד כי הרווח הגולמי גדל ב-2018 ב-33% ל-26.1 מיליון דולר ואילו הרווח התפעולי טיפס ל-24.8 מיליון דולר, לעומת 6.7 מיליון דולר בלבד ב-2017. שנת 2017. הרווח הנקי בשנת 2018 הסתכם בכ-14.9 מיליוני דולר לעומת הפסד של כ-13.6 מיליוני דולר בשנת 2017. בחברה ציינו, כי המעבר המשמעותי לרווחיות נבע מהגידול במכירות, התחזקות שער החליפין של הדולר שהקטין את הוצאות המימון וכן מקנס פיגורים בסך 10 מיליון דולר ששילמה התעשייה האווירית לחלל תקשורת כפיצוי על עיכוב בבניית הלוויין עמוס 6 (שהתפוצץ ב-2016 בעת ניסיון שיגורו לחלל).
בנוסף, ציינה החברה כי הרקווח התפעולי התזרימי (EBITDA) שלה גדל ב-2018 ל-48 מיליון דולר, לעומת 31.8 מיליון דולר ב-2017. יתרת המזומנים של חלל תקשורת הסתכמה בסוף 2018 לסך של 80 מיליון דולר וזאת בנוסף ליתרה בסך של 59 מיליון דולר שנועדה להשלמת בניית הלוויין עמוס 17 והוצאות המימון הנדרשות במהלך בניית הפרויקט.
הלוויין עמוס 17 אשר נבנה על-ידי חברת בואינג וישוגר על-ידי חברת SpaceX, צפוי להיות משוגר במהלך הרבעון השני של 2019. כבר אשתקד חתמה החברה על התקשרות "טרום שיגור" ראשונה לעמוס 17 בהיקף של 30 מיליון דולר עם לקוח, מתוך סך התקשרות של 55 מיליון דולר הכוללת שיתופי פעולה נוספים עם אותו לקוח. עם זאת, את עיקר חוזי התקשורת של הלוויין מצפה החברה לחתום רק לאחר שיגורו בחודש וכניסתו לנקודת השמיים 17 מעלות מזרח. הלוויין עצמו אמור להיכנס לפעילות מלאה רק בחודש ספטמבר, כך שהשפעתו המהותית על ההכנסות ועל צבר ההזמנות של החברה תגיע כנראה רק ב-2020.
מנכ"ל חלל תקשורת, דוד פולק, אמר היום כי "יחד עם השיפור בתוצאות העסקיות ב2018 אנו פועלים בקידום פרויקט הלוויין החדש והמתקדם עמוס 17 המייצג את הדור החדש של לוויינים בעלי יכולות טכנולוגיות פורצות דרך, פעילות ששיאה יהיה בשיגור הלוויין בחודשים הקרובים. "אנו משוכנעים כי, פירות מאמצי השיווק אשר, ייתנו מענה לביקוש לשירותי תקשורת בקרב חברות תקשורת ומידע בינלאומיים ביבשת אפריקה הצומחת, ימשיכו את המומנטום החיובי בפעילות החברה ויגדילו משמעותית את צבר ההזמנות", הוסיף פולק.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.