חברת האופנה קסטרו פרסמה היום (ה') את דוחותיה הכספיים, ונראה כי שנת 2018 תהיה זו שנה שירצו לשכוח בקבוצה, עם ירידה בכל הפרמטרים - גם ברבעון הרביעי וגם בשנת 2018 כולה.
במהלך הקיץ האחרון קסטרו הגדילה את פעילותה באופן מהותי, בית היתר באמצעות רכישת הודיס ברבעון השלישי של השנה (רכישה שבגינה ביצעה קסטרו מחיקה ברבעון הקודם). כדי לערוך השוואה נכונה יותר של הנתונים נתייחס לדוחות הפרופורמה, שמציגים את התוצאות בהנחה ששתי החברות מאוחדות גם ברבעון הרביעי של 2017.
הכנסותיה של קסטרו ברבעון הרביעי של שנת 2018 ירדו בכ-30 מיליון שקל ל-462 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון נרשמה ירידה במכירות בחנויות זהות בתחום ההלבשה. ההכנסות בשנת 2018 הסתכמו בכ-1.74 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 1.78 מיליון שקל בשנת 2017.
הרווח הגולמי ירד ברבעון הרביעי ב-38 מיליון שקל ל-262 מיליון שקל (56.8% מהמכירות לעומת 60.8% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד). הרווח הגולמי ב-2018 כולה הסתכם בכ-1,006 מיליון שקל (57.6% מהמכירות), לעומת כ- 1,043 מיליון שקל (58.3% מהמכירות) ב-2017. הירידה נובעת בעיקר מהפחתות ערך מלאי בתחום פעילות ההלבשה.
הרווח התפעולי תזרימי (EBITDA) הסתכם ברבעון בכ-44 מיליון שקל (9.52% מהמכירות), לעומת כ-65 מיליון שקל (13% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי תזרימי בשנת 2018 הסתכם לכ-142 מיליון שקל (8.1% מהמכירות), לעומת כ-174 מיליון שקל (9.73% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-2 מיליון שקל, לעומת 45 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי בשנת 2018 הסתכם בכ-24 מיליון שקל, לעומת 73 מיליון שקל אשתקד. בחברה מסבירים כי הרווח התפעולי בשנת 2018 וברבעון הרביעי הושפע בין היתר מפחת מואץ עקב שינוי פריסת חנויות וגידול בהוצאות שכר עבודה עקב הגידול בשכר המינימום.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי בשנת 2018 צנח ל-11 מיליון שקל, לעומת 44 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
קסטרו לא תחלק דיבידנד נוכח הדוחות הלא טובים.
גבי רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו, מסר: "שנת 2018 מהווה ציון דרך משמעותי עם השלמת המיזוג של קבוצת החברות קסטרו-הודיס, הכוללת את המותגים קסטרו, הודיס, קרולינה למקה, אורבניקה, איב רושה, קיקו מילנו, טופ טן, אקססוריז ולאדילה. לאחר השלמת המיזוג, בשנת 2019 נתמקד ביצירת סינרגיות ניהוליות ותפעוליות בין מותגי הקבוצה. כמו כן, במהלך השנה הבאה בכוונת הקבוצה להמשיך ולהשקיע בתחום הפעילות המקוונת של מותגי הקבוצה ונשיק 6 אתרי מכירה חדשים למותגים קסטרו, קיקו מילנו, איב רושה, אורבניקה, קרולינה וטופ טן. הפעילות המקוונת צפויה להוות את אחד ממנועי הצמיחה של מותגי הקבוצה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.