מהיום: כל טיסות הפנים והטיסות הבינלאומיות הישירות לאילת ינחתו וימריאו מנמל התעופה החדש על-שם אילן ואסף רמון. שדה התעופה רמון נפתח לפני מספר חודשים, וכעת הוא מעלה הילוך בפעילות שלו. לפני כשבועיים הועתקה כל הפעילות התעופתית האזרחית הפנים-ארצית מנמל התעופה הישן באילת שנסגר סופית - לנמל רמון. היום (ג') רשות שדות התעופה השלימה גם את העתקת הטיסות הבינלאומיות האזרחיות מנמל התעופה עובדה לנמל החדש.
בשעה שהדיון נסוב סביב שדה דב - האם ייסגר או לא בחודש יולי הקרוב - ממשלת ישראל תהיה חייבת לקבל החלטה על המיקום שבו יוקם נמל תעופה בינלאומי נוסף ומשלים לנתב"ג: האם בעמק יזרעאל (רמת דוד) או באזור הנגב. רמון אינו מוגדר כשדה תעופה משלים, כאשר שר התחבורה ישראל כ"ץ אף ציין כי נמל התעופה רמון, שהחליף את נמלי התעופה באילת ובעובדה, ישמש כנמל תעופה אלטרנטיבי לנתב"ג בשעת חירום.
אלא שלנוכח הגידול השנתי המתמיד בשנים האחרונות בתנועת הנוסעים לחו"ל - תוך שנים ספורות נתב"ג לא יעמוד בעומס. יש מי שתוהה האם כבר כעת תוכל כל פעילות טיסות הפנים של ישראל למצוא "סלוטים" (מועדי המראה) בנתב"ג. כ-140 חברות תעופה בינלאומיות מפעילות טיסות לנתב"ג, מספר עצום בוודאי ביחס לגודלו של נתב"ג ולמדינת ישראל, ומחודש יולי הוא יצטרך לקלוט גם את טיסות ישראייר וארקיע לאילת.
בחודש הקרוב ינחתו וימריאו בנמל התעופה רמון 62 מטוסים של חברות תעופה בינלאומיות, בהן ASL, פינאייר, נאוס, סמרטווינגס, טומסון פליי, טרנסאוויה ואוראל אייר - מדובר בטיסות ישירות מיעדים באירופה לאילת במסגרת קמפיין החורף של משרד התיירות, שבו כל חברה מקבלת מענק של 60 אירו על כל נוסע. בנוסף, כמו שאר חברות התעופה שינחתו ברמון, הן יהיו פטורות מתשלום אגרות נחיתה, במטרה לעודד את השימוש בשדה החדש.
מבחינת הנוסעים מאירופה, רמון הוא שדה תעופה נגיש יותר מעובדה, מאחר שהוא נמצא במרחק של 20 ק"מ מאילת, אך נוסעים שהורגלו לנחות במרכז אילת מתוסכלים מהמרחק של רמון מהעיר. אלטרנטיבות הנסיעה הן באוטובוס (למעט בסופי שבוע) במחיר של 4.20 שקלים, במוניות (80-100 שקל לכיוון) או בשאטלים חינמיים של בתי המלון (לפי מדיניות בית המלון).
הנוסעים שכבר חוו את הנחיתה ברמון בדרך לחופשה באילת מספרים על הליך מסורבל, שכולל גם המתנה ארוכה למזוודה ומסע שנמשך בקלות 4 שעות בטיסה משדה דב עד להגעה למרכז העיר אילת. נוסעים שטסים מנתב"ג מספרים על מסע ארוך יותר לאור הליך הטרום טיסה שהוא ממושך יותר בנתב"ג (כולל הגעה של שעתיים לפני טיסה, מציאת מקום חניה, הגעה מתחנת הרכבת בשאטל פנימי לטרמינל 1 וכו'). אין ספק שרבים יעדיפו לוותר על טיסה לאילת ולקחת את הרכב הפרטי.
נמל התעופה רמון משתרע על שטח של 14 אלף דונם, העיצוב שלו חדשני, והוא כולל טרמינל נוסעים מרווח, מערכת מיון ביטחונית אוטומטית ועוד. עלות הקמת הנמל הסתכמה ב-1.8 מיליארד שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.