ענקית הטכנולוגיה גוגל פרסמה את דוח המגוון (Diversity) השנתי שלה, ממנו עולה כי נשים מהוות 32% מכוח העבודה העולמי של גוגל ב-2019. המצב עגום, אבל גוגל נמצאת במגמת שיפור איטית - בשנה שעברה עמד שיעור הנשים על 31% מכלל העובדים, ואילו מתוך כלל העובדים שגוגל העסיקה בשנת 2018, 33% היו נשים (לעומת 31% בשנה שלפני כן).
בתפקידים הטכנולוגיים מצבן של הנשים היה עוד פחות טוב - רק 23% מהעובדים בתפקידים אלו היו נשים, לעומת 21.5% ב-2018. מתוך העובדים החדשים שגוגל העסיקה ב-2018 לתפקידים הטכנולוגיים, רק 26% היו נשים (לעומת 25% בשנת 2017).
מצב שמתואר בדוח של גוגל אינו ייחודי לה, ונשים מהוות מיעוט במרבית חברות הטכנולוגיה. הסיבה לכך נעוצה בתהליכי הבנייה חברתית, ונשים "נפלטות" לאורך כל הדרך - הן מהוות מיעוט בשיעורי מדעים בתיכון ובתארים של מקצועות טכנולוגיים באקדמיה, וכך גם בחברות עצמן.
נשים - פחות משליש מכלל עובדי גוגל
המגמה נמשכת גם בתפקידי ההנהגה, שרק 26% מהם אוישו על ידי נשים. מכלל המועסקים לתפקידים אלו ב-2018, 26% היו נשים - ירידה לעומת שיעורן בשנת 2017, שעמד על 29%. גוגל הצהירה כי ב-2019 תוודא שכל חיפושי העבודה לתפקידי הנהגה "יכללו מועמדים המייצגים את מאגר הכשרון הזמין". בנוסף הם מתכננים לחפש נשים מנהיגות באירופה ואסיה, ולהכפיל את מספר אירועי המנהיגות המיועדים לנשים בעולם.
עוד עולה מהדו"ח כי נכון להיום בארה"ב 54% מעובדי החברה לבנים, 40% אסייתים ורק 3% שחורים. מבחינת עובדים חדשים - 48.5% מהעובדים שהתקבלו לחברה ב-2018 היו לבנים, 44% היו אסייתים ורק כ-5% היו שחורים.
לראשונה, גוגל גם אפשרה לעובדים לספק דאטה מרצונם על זהותם המגדרית, העדפתם המינית, נכות ושירות צבאי. 39% מהעובדים בחרו לספק מידע כזה, ומתוכם 8.5% הזדהו כלהט"בים, 7.5% כבעלי נכות, 5% כבעלי עבר או הווה צבאי ופחות מאחוז הזדהו כבעלי זהות מגדרית א-בינארית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.