ביומיים האחרונים מנהל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בליץ תקשורתי כה מאסיבי, עד שלרגע קשה לזכור שבמשך חודשים ארוכים הוא בחר לדבר מעל ראשה של התקשורת הממוסדת בטענה שהיא מוטה נגדו ונמנעת מלסקר את הישגיו. גם בני גנץ, שהתחיל את קמפיין הבחירות שלו בשתיקה רועמת, הפך לבן בית באולפנים, והוא מתראיין שוב ושוב בניסיון ליצור סחף של קולות בימים האחרונים.
ברור שלנכונות של השניים להתראיין יש השפעה מסוימת על כמות התקשורת שכל אחד מהם קיבל, אבל בדיקה של יפעת מחקרי מדיה מגלה כי הנוכחות התקשורתית (הכוללת ראיונות והופעה בכתבות) של נתניהו בטלוויזיה וברדיו הייתה בחודש האחרון פי שניים ביחס לגנץ.
נתניהו הופיע בתקשורת 739 פעמים במשך 5,500 דקות במהלך החודש האחרון, בעוד לגנץ נספרו 372 מופעים על פני 2,300 דקות. המספרים של נתניהו גבוהים במיוחד, ומשמעותם היא שנתניהו לבדו תפס כ-13% מזמן האוויר הכולל בתקשורת במהלך 30 יום.
התקשורת עוסקת-1
"אמנם הניתוח שלנו אינו כולל סנטימנט", אומר ל"גלובס" שחר גור, סמנכ"ל מחקר ביפעת מחקרי מדיה, "אך הופעות, בניגוד לאזכורים עקיפים, מאפשרות העברת מסרים ישירה לקהל היעד. כאשר מדובר בפוליטיקאי מיומן כראש הממשלה, נתונים אלה מהווים עדות ליתרון תקשורתי בחודש הקריטי של קמפיין הבחירות".
השוואת מספר ההופעות לפי כלי תקשורת מובילים -2
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.