חברת התשתיות ורידיס (Veridis), הנמצאת בשליטת דלק רכב , מנהלת משא ומתן למכור את החזקות המיעוט שלה (20%) בחברת או פי סי אנרגיה רותם, המפעילה תחנת כוח במישור רותם, ו-AGS רותם. ההחזקות צפויות להימכר לחברה הציבורית או.פי.סי אנרגיה (OPC), המחזיקה ביתרת המניות של השתיים, תמורת כ-480 מיליון שקל. AGS רותם פועלת בפעולות ייזום שונות בתחומי פעילותה של OPC ובין היתר מקדמת החברה תוכנית להרחבת תחנת הכוח ברותם.
העסקה צפויה להתבצע בדרך של הקצאת מניות - כ-13% מההון של OPC - לידי ורידיס במחיר של 23.17 שקל למניה (פרמיה של כ-12% על מחיר מניית OPC לפני פתיחת המסחר בבורסה היום).
בנוסף, כחלק מהעסקה המתגבשת צפויה ורידיס לרכוש עוד 7% מהון OPC לפי מחיר מניה שטרם סוכם, כך שהיא תגיע להחזקה של כ-20% מהחברה. אם העסקה תושלם לפי מחיר המניה בהקצאה, הרי שורידיס תשקיע כ-250 מיליון שקל ב-OPC (או כ-200 מיליון שקל לפי שווי השוק הנוכחי של החברה בבורסה).
מניית OPC הגיבה לדיווח בעלייה של כ-5% בבורסה. מאז הונפקה החברה באוגוסט 2017 השלימה המניה עלייה של יותר מ-80% ושוויה של החברה הגיע לכ-2.9 מיליארד שקל. ב-OPC שולטת (76%) קנון של עידן עופר. מניית דלק רכב נסחרה בעלייה של 2.5% ושוויה עומד על כ-1.3 מיליארד שקל לאחר ירידה של כ-40% במניה בשנה האחרונה.
OPC מקדמת בימים אלה הקמה של תחנת כוח גדולה ליד צומת פלוגות (קריית גת), שצפויה לייצר עם הקמתה הספק של כ-396 מגהוואט (באמצעות חברת צומת אנרגיה בה היא מחזיקה 95%). בשבוע שעבר דיווחה החברה כי ברשות החשמל החליטו "על מתן רישיון מותנה לצומת להקמת תחנת כוח בטכנולוגיה קונבנציונלית במחזור פתוח".
החברה נערכת להקמת תחנת כוח גמישה, מבוססת על גז טבעי. הצורך בהקמת תחנות כוח גמישות מסוג זה עולה ככל שמערכת החשמל עוברת לייצור באנרגיות מתחדשות. על פי הערכות, תחנת הכוח צפויה לפעול במהלך שנת 2022. בנוסף, מקימה החברה בימים אלה בחדרה תחנת כוח נוספת בהספק של כ-148 מגהוואט.
את שנת 2018 סיימה OPC, המפעילה כיום תחנת כוח במישור רותם בהספק של כ-466 מגהוואט, עם הכנסות של כ-1.3 מיליארד שקל, ירידה של 0.7% לעומת 2017. בשורה התחתונה הכפילה החברה את הרווח הנקי שהגיע לכ-73 מיליון שקל.
בתחילת יולי 2018 השלימה דלק רכב את רכישת השליטה בורידיס, העוסקת באיכות סביבה ותשתיות בישראל, בהשקעת ענק של כ-1 מיליארד שקל. פעילותה של ורידיס מחולקת לשלושה מגזרים - התפלת מים, אנרגיה ואיכות סביבה.
דלק רכב, יבואנית רכבי מאזדה ופורד, הנמצאת בשליטת המנכ"ל גיל אגמון, פרסמה לאחרונה את דוחות שנת 2018, מהם עלה כי הרווח הנקי שלה צנח ב-70% לרמה של 107 מיליון שקל. זאת לאחר רבעון רביעי גרוע במיוחד בו הציגה הפסד של 46 מיליון שקל.
דלק רכב ציינה בדוחות השנתיים כי ממועד הרכישה ורידיס תרמה קרוב ל-400 מיליון שקל לסעיף ההכנסות, בעוד בשורה התחתונה התרומה שלה הסתכמה ב-5.5 מיליון שקל בלבד לרווח הנקי של החברה, לפני הוצאות מימון רכישה והוצאות עסקה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.