אחרי השבתת קווי הרכבת אתמול (ו') בבוקר, היחסים הקשים בין ועד עובדי רכבת ישראל לבין הנהלת החברה ממשיכים להסלים. הוועד הודיע הערב כי הוא "בוחן" הגשת תביעה נגד ההנהלה "על פרסומי השקר שלה אתמול".
לפי עו"ד סיגל פעיל, המשמעת כיועצת המשפטית של הוועד, "מהחומרים שהועברו אלינו עד כה עולה כי יש בפרסומי הנהלת הרכבת מאתמול כדי לגבש עילה של הפרת חוק איסור לשון הרע ופרסומי כזב נגד הוועד".
אתמול בבוקר תנועת הרכבות עצרה, אחרי שרכבת ישראל התקשתה למצוא עובדים לפיקוד הרכבות הארצי של החברה, "מגדל הפיקוח" של תנועת הרכבות בארץ. מתוך 21 עובדים מוסמכים, שמונה הודיעו על מחלה, ולא ניתן היה להשיג תשובה מתשעה אחרים. ההנהלה טוענת כי הייתה זו "שביתה איטלקית", כלומר, שביתה שאינה מוכרזת (ואינה חוקית); ואילו הוועד טוען כי אלה הכפשות, וכי מדובר בכישלון של ההנהלה.
יו"ר ועד עובדי ישראל, גילה אדרעי, כתבה אתמול, במכתב שמיועד היה לשר התחבורה ולהנהלת הרכבת, כי "הוועד לא הורה לאיש לא להתייצב לעבודה או לשבשה, להפך. מדובר במסע הכפשה שקרי וכוזב נגד נציגות העובדים ונגדי באופן אישי. לא בכדי ההנהלה לא פנתה לבית הדין - לא מתוך שכחה או חוסר תשומת-לב של מנהלי הרכבת, אלא כי אין ולא הייתה הוראה כזו, והם יודעים זאת היטב".
בתוך כך, יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, החליט על הקמת ועדת בדיקה מיוחדת שתבחן ותבדוק את האירועים שהתרחשו אתמול בבוקר בחברת רכבת ישראל. בראש הוועדה יעמוד יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי.
הנהלת הרכבת, מצידה, קראה לבר-דוד "לרסן את גילה אדרעי, שנוקטת קו פראי של השבתות אלימות ופתאומיות, לצד הפעלת מעל 40 צעדים ארגוניים הפוגעים מדי יום בנוסעים"; ומסרה כי "לא תאפשר ליו"ר ועד העובדים אדרעי לנהל את הרכבת. אנו רואים בעובדים נכס עיקרי שלנו והמשאב החשוב ביותר, אך לא נסכים לצעדים אלימים ופוגעניים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.