במסגרת מהליכי ההתחדשות בצי מטוסיה, אל על מוכרת לחברת תעופה זרה (שאת פרטיה היא סירבה למסור) מטוס מדגם בואינג ER767-300. שתי החברות חתמו על מזכר הבנות למכירה, וככל שהעסקה תושלם, אל על צפויה לרשום בגין מכירת המטוס רווח הון בסך של כ-5.1 מיליון דולר.
בדיווח לבורסה ציינה אל על כי "התמורה הקבועה במכתב הכוונות בגין המטוס נקבעה בהתאם למחירי השוק המקובלים בתעשייה למטוס מדגם ומגיל אלה ובהתאם למצב התחזוקתי של המטוס במועד המסירה". כמו בעולמות הרכב - "מימוש העסקה וקבלת התמורה המלאה בגין המטוס כפופים לחתימת הסכם מכירה מפורט, להשגת אישורים דרושים על-ידי הקונה והשלמת בדיקה טכנית של המטוס לשביעות-רצונו".
בתחילת חודש פברואר, אחרי 36 שנות שירות, סיים מטוס ה-ER-767-300 האחרון שנותר בצי של אל על את עבודתו. המטוסים שימשו את אל על לאורך השנים עבור טיסות ליעדים בצפון אמריקה, באסיה ובאירופה - זאת במסגרת מהלך ההתחדשות של אל על, שכולל שדרוג מטוסים בצי הקיים (בדגמי ה-737 וה-777) וקליטת עוד מטוסים מסך 16 מטוסי הדרימליינר שרכשה אל על מבואינג. עד כה החברה הצטיידה ב-9 מטוסים, ועד לסוף השנה הצי שלה אמור למנות 14 מטוסי דרימליינר.
דגם אחר שמשמש את אל על ואשר צפוי לצאת משירות במהלך 2019 הוא בואינג 747. צי המטוסים של אל על מונה 43 מטוסים. בנוסף למטוסי הדרימליינר מחזיקה אל על ב-15 מטוסי 737-800 וב-8 מטוסי 737-900ER המיועדים לטיסות לטווח קצר ובינוני, במטוסי 777-200 המיועדים לטיסות לטווח ארוך. 4 מטוסים מדגם 747-700 משמשים את החברה כיום לטיסות לטווח בינוני-ארוך.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.