אלו הן תמונות רשמיות ראשונות של הרכבת הקלה, שתשרת את "הקו האדום" העתידי בתל-אביב וסביבותיה. הרכבת הראשונה עבור ישראל ירדה השבוע מפס הייצור של הקבלנית שזכתה במכרז, CRC הסינית, בעיר צ'אנגצ'ון. בטקס החגיגי בו נכחו גם נציגי נת"ע, האחראים על הפרויקט מהצד הממשלתי בישראל, נמסר כי "זו הפעם הראשונה שבה רכבת קלה שמיוצרת 100% בסין נכנסת לשוק של מדינה מפותחת".
במעמד ההשקה אמר נציג נת"ע, אפי כליפא, כי "בהתאם לניסיון הטוב מאד שהיה לנו עד כה אנחנו מצפים מ-CRRC להשתתף בקווים העתידיים שלנו". יצוין כי הקווים העתידיים טרם יצאו למכרז.
העיתונות הסינית מוסרת כי בין המאפיינים הייחודיים שהוזמנו עבור הרכבת הישראלית גם מערכת אקלים משודרגת וחלונות חסינים מפני פיצוץ והשלכת אבנים. הרכבות ייצבעו בצבע לבן כדי להתאים לאופי של "העיר הלבנה". חלק משמעותי מהקרונות עשויים מחומרים מרוכבים קלי משקל. חברת CRRC זכתה ב-2015 במכרז של משרד התחבורה לאספקת 90 קרונות רכבת קלה עבור הקו האדום ובחוזה תחזוקה ל-16 שנה, הן לקרונות והן לתשתית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.