"במשק הישראלי יש לא מעט יתרונות שיכולים להיות מוקד משיכה לתיירות"

כך אמר הערב מנהל האגף העסקי בבנק הפועלים, ג'קי כהן, באירוע "ECONOVISION" של "גלובס" בשיתוף בנק הפועלים • "האירוויזיון זו דוגמה לתחרות שהייתה מיושנת, תפסה תאוצה בשנים האחרונות ומשכה אחריה המוני מעריצים ו-30 אלף תיירים שיגיעו לכאן"

מנהל האגף העסקי בבנק הפועלים, ג'קי כהן, בכנס "ECONOVISION" / צילום: שלומי יוסף
מנהל האגף העסקי בבנק הפועלים, ג'קי כהן, בכנס "ECONOVISION" / צילום: שלומי יוסף

"ישראל היא מרכז צפרות עולמי. למעלה מחצי מילארד ציפורים עוברות בישראל מדי שנה. מה הקשר בין צפרות ובין אירווזיון? קהילות. יש בעולם למעלה מ-100 מיליון צפרים חובבים, והם מהווים מעין קהילה, וישראל היא מרכז צפרות עולמי" - כך אמר הערב (שבת) מנהל האגף העסקי בבנק הפועלים, ג'קי כהן, באירוע "ECONOVISION" של "גלובס" בשיתוף בנק הפועלים. לדבריו, "בכלכלה הישראלית ובמשק הישראלי יש לא מעט יתרונות יחסיים שיכולים להוות מוקד משיכה לקהילות, והצפרות היא קהילה אחת".

"יש בעולם קהילות שונות מסוגים שונים עם מאפיינים רגשיים שונים", אמר כהן. "אני רוצה לדבר אתכם הערב על ההזדמנות שהתיירות והמלונאות מהווים לכלכלה הישראלית. ישראל היא פלא תיירותי. למעלה מ-4 מיליון תיירים היו בישראל ב-2018, חלקם תיירים חוזרים, שזה לא מובן מאליו ליעד מרוחק עם אירועים ביטחוניים חוזרים כמו ישראל. לכן, השאלה היא איך אנחנו לוקחים את היתרון היחסי של ישראל ומושכים עוד ועוד קהילות של תיירים שהיום לא מגיעים לכאן, ואני חושב שיש להם את כל הסיבות להגיע".

  • אירוע "ECONOVISION" / צילום: שלומי יוסף

    אירוע "ECONOVISION" / צילום: שלומי יוסף

  • אירוע "ECONOVISION" / צילום: שלומי יוסף

    אירוע "ECONOVISION" / צילום: שלומי יוסף

  • אירוע "ECONOVISION" / צילום: שלומי יוסף

    אירוע "ECONOVISION" / צילום: שלומי יוסף

  • אירוע "ECONOVISION" / צילום: שלומי יוסף

    אירוע "ECONOVISION" / צילום: שלומי יוסף

  • אירוע "ECONOVISION" / צילום: שלומי יוסף

    אירוע "ECONOVISION" / צילום: שלומי יוסף

  • אירוע "ECONOVISION" / צילום: שלומי יוסף

    אירוע "ECONOVISION" / צילום: שלומי יוסף

 

לדבריו, "יש את התיירות הדתית, והיא אחד מענפי התיירות הראשונים שהתפתחו פה. למעלה מ-400 אלף תיירים מהקהילה הצלבנית הגיעו ב-2018 לישראל. דוגמה אחרת מחברת אותנו לאירוויזיון. לפני 21 שנים ישראל שלחה נציגה מהקהילה הגאה לייצג אותה באירוויזיון. הדבר הזה סימן את ישראל כיעד פתוח וליברלי ואטרקטיבי לקהילה הגאה", הוא הוסיף. "יש הרבה מאוד מסעדות מוצלחות בישראל, ואנחנו אפילו מייצאים את הקולינריה הישראלית לחו"ל. יש מסעדות ישראליות בכל רחבי אירופה. אני חושב שאפשר לפתח את הקולינריה ולהפוך את ישראל למוקד משיכה מאוד מעניין".

דוגמה נוספת לתיירות קהילות שנתן כהן היא בכל הקשור להייטק ולטכנולוגיה. "מדינת ישראל מיתגה את עצמה בשנים האחרונות כאומת הסטארט-אפ, אבל המילה 'מיתוג' היא מטעה, כי סיפורי ההצלחה הללו הם אמיתיים. הדבר הזה מושך לישראל הרבה תיירות עסקית, משקיעים ואנשי עסקים שבאים לישראל, ולראיה בתי המלון העסקיים שנפתחים כאן לאחרונה, ויש כאן לא מעט", אמר.

לדברי כהן, "הסיבה שכולנו כאן הערב - האירוויזיון - היא דוגמה מאוד חזקה לקהילה, אמנם קהילה שהיא אחת לשנה, אבל האירוויזיון זו דוגמה לתחרות שהייתה תחרות שירה מיושנת, תפסה תאוצה בשנים האחרונות ומשכה אחריה המוני מעריצים ו-30 אלף תיירים שיגיעו לכאן".

*** גילוי מלא: האירוע נערך בשיתוף ובחסות בנק הפועלים