קמעונאית המזון פרשמרקט, הנמצאת בשליטת האחים יוסי ושלומי אמיר, מצטרפת למועדון החברות הציבוריות. לאחר שהניסיון הראשון שלהם, ביולי 2018, לא עלה יפה, הצליחו הפעם האחים אמיר וגייסו כ-250 מיליון שקל (243 מיליון שקל אחרי עמלות לחתמים וליועצים) עבור החברה. את ההנפקה, שבעקבותיה נותרו האחים עם 75% מההון, הובילה דיסקונט קפיטל חיתום.
הגיוס (כל הכסף יזרום לקופת החברה) בוצע לפי שווי של כ-750 מיליון שקל לפרשמרקט "לפני הכסף". זאת, בדומה לשווי שלפיו ביקשו האחים אמיר לבצע את ההנפקה בניסיון הקודם, שכאמור נכשל. אולם במקרה ההוא, את עיקר המניות תכננו למכור האחים אמיר באמצעות הצעת מכר, וחלק קטן יותר באמצעות הנפקת מניות חדשות; ואילו כעת הנפיקה החברה 25% ממניותיה.
בפרשמרקט ציינו לקראת ההנפקה כי החברה קיבלה התחייבות מכמה גופים מוסדיים לרכישת מניות בהיקף כולל של כ-300 מיליון שקל, לפי השווי המדובר. עוד ציינו בפרשמרקט כי לאחר השלמת ההנפקה, ובכפוף אליה, החברה תחלק דיבידנד של כ-220 מיליון שקל לכלל בעלי המניות שיחזיקו בה (לא יאוחר מ-80 יום לאחר תחילת המסחר במניות). החברה, שפועלת ללא חוב פיננסי נטו, צפויה להיסחר במדדים המובילים בבורסה.
מטיוטת התשקיף שפרסמה פרשמרקט לקראת ההנפקה עלה כי בסיכום שנת 2018 צמחו הכנסותיה בכ-17% לעומת 2017 והגיעו לכ-1 מיליארד שקל, עם עלייה של כ-8% במכירות חנויות זהות, לצד שיעור רווח גולמי של כ-33% ושיעור רווח תפעולי של כ-7% מההכנסות. בשורה התחתונה הרווח הנקי של פרשמרקט ל-2018 גדל בכ-11%, לכ-55 מיליון שקל.
כיום פועלים תחת הקבוצה חמישה תתי-מותג שונים: מחסני מזון, מחסני להב (רשת של 13 סניפים שאותה רכשה בשנת 2016 מקואופרטיב דן, תמורת 85 מיליון שקל ועוד 15 מיליון שקל עבור המלאי), היפר דודו, טיפ טוב וכמובן פרשמרקט.
בסך-הכול מונה כיום הרשת 31 סניפים, ששטחם הממוצע 700 מ"ר. ארבעה נמצאים בהרצליה, ושלושה בכל אחת מהערים תל-אביב, פתח-תקווה וחיפה. השאר פזורים בדרום, בצפון ובמרכז. ברשת מועסקים כ-1,250 עובדים, מהם 95 עובדי מטה. במועדון הלקוחות שלה יש 150 אלף חברים, תחת שמות המותג השונים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.