תוצאותיה הכספיות של חברת התעופה אל על ממשיכות להידרדר, והבוקר (ד') סיכמה החברה את הרבעון הראשון של 2019 עם הרחבה של 25% בהפסדיה, שהצטברו ל-55 מיליון דולר.
בשורה העליונה, הכנסותיה של אל על נשחקו ב-7% ל-429 מיליון דולר, ובהמשך לכך הרווח הגולמי של החברה נשחק, אבל צמצום הוצאותיה איפשר לה לשמור על יציבות בהפסד התפעולי הרבעוני, שהסתכם בכ-53 מיליון דולר. בדרך לשורה התחתונה, אל על רשמה עלייה חדה בהוצאות המימון שלה, מה שהוביל להגדלת ההפסד הרבעוני.
את הטיפוס החד בהוצאות המימון הרבעוניות, שקפצו פי 4.5 והגיעו לכ-18 מיליון דולר, מייחסים באל על בעיקר ליישום תקן החשבונאות החדש (תקן 16), שהוביל לרישום הוצאות ריבית בגין חכירות, וכן לעלייה בהוצאות הריבית על הלוואות החברה "בגין מימון מטוסים מדגם 787-9 שרכשה החברה וכן מעלייה בשיעור ריבית הליבור הממוצע".
מניית אל על איבדה 27% מערכה מתחילת השנה ומשקפת לחברה הנמצאת בשליטת תמי ודדי בורוביץ, באמצעות חברת כנפיים, שווי של כ-430 מיליון שקל.
נציין כי אל על רושמת את ההפסד הרבעוני אף שמחיר הדלק הסילוני ברבעון ירד ל-63.8 דולר לחבית ברבעון הראשון, לעומת 67.2 דולר לחבית ברבעון הראשון של 2018.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.