עיתוי חג הפסח השנה לא היטיב עם קמעונאיות המזון וחברות האופנה בבורסה בתל-אביב, אך נראה כי פרשמרקט צלחה את התקופה ללא ירידה משמעותית בפרמטרים.
קמעונאית המזון פרסמה היום (ה') את הדוח הכספי הראשון מאז ההנפקה בבורסה בתל-אביב בתחילת החודש, לפיו החברה רשמה עלייה במכירות למ"ר בחנויות זהות, ומנגד ירידה ברווח ובהכנסות, בשל יישום תקן IFRS16, וכן ברקע לעיתוי חג הפסח.
המכירות למ"ר בחנויות זהות של הרשת עלו ב-3.8% ל-11.45 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת 11 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עלה מ-16 מיליון שקל ל-21.6 מיליון שקל ברבעון הראשון, בשל עלייה בהוצאות פחת על רקע יישום לראשונה של תקן חשבונאות IFRS16.
מכירותיה של הרשת עלו מ-247.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2018 ל-256.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019. העלייה מושפעת מגידול בהיקף הפעילות לצד קיזוז השפעת עיתוי חג הפסח.
הרווח התפעולי עלה מ-18.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-20.1 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. פרשמרקט רשמה גידול של 5% ברווח הגולמי לכ-85 מיליון שקל, לעומת כ-81 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, פרשמרקט רשמה ירידה ברווח הנקי ל-13 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת רווח של 14.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בשל יישום תקן IFRS16.
יישום תקן 16 IFRS ברבעון הקטין את הרווח לפני מס של החברה ואת הרווח הנקי של החברה בכ-1 מיליון שקל וכ-7 מיליון שקל, בהתאמה. כתוצאה מיישום תקן 16 IFRS, הכירה פרשמרקט בנכס זכות שימוש ובהתחייבות בגין חכירה בסך של כ-321 מיליון שקל, ובהוצאות פחת נוספות של כ-7.8 מיליון שקל ובהוצאות מימון נוספות בסך 2.7 מיליון שקל. מנגד, החברה הכירה בקיטון בהוצאות שכירות בסך של כ-9.5 מיליון שקל.
בתחילת מאי קמעונאית המזון, הנמצאת בשליטת האחים יוסי ושלומי אמיר, הצטרפה לבורסה בתל-אביב, לאחר שהניסיון הראשון ביולי 2018 לא צלח. הפעם הצליחה החברה לגייס 250 מיליון שקל לפי שווי חברה של 750 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.