חברת פייבר, שפיתחה זירת מסחר לפרילנסרים, מתקרבת בצעדי ענק לקראת ההנפקה: החברה מכוונת לשווי של 600-650 מיליון דולר בהנפקה, נמוך מהציפיות. בעבר פורסמו דיווחים כי החברה רוצה לגייס לפי שווי של לפחות 800 מיליון דולר. מנהלי החברה והחתמים מתחילים כעת בפגישות עם משקיעים פוטנציאליים (רוד שואו). לפי הערכות בשוק, ההנפקה תתבצע בעוד כשבועיים-שלושה.
החברה תנפיק 5.3 מיליון מניות בטווח מחירים של 18-20 דולר. ביום ההנפקה תקבע החברה את התמחור הסופי. לחתמים תהיה אופציה להנפיק כ-750 אלף מניות נוספות, אם ההנפקה תהיה מוצלחת. בחברה ציינו כי לאחר ההנפקה יהיו לה 31 מיליון מניות, כך שהחברה מנפיקה 17% מהחברה (לפני מימוש האופציה על ידי החתמים).
התשקיף המעודכן כולל גם את שיעור האחזקות של בעלי המניות של פייבר: קרן בסמר מחזיקה כיום 14.9% מהמניות (12.4% לאחר ההנפקה); אקסל מחזיקה ב-12.1% (10%), סקוור פג מחזיקה ב-11.3% (9.4%) וקומרה ב-7% (5.8%). מייסדי החברה מיכה קאופמן ושי וינינגר מחזיקים ב-9.3% ו-6.8% בהתאמה (7.7% ו-5.7% לאחר ההנפקה המתוכננת). המשמעות היא שקאופמן ו-וינינגר יחזיקו לאחר ההנפקה במניות בשווי של 46 ו-34 מיליון דולר בהתאמה.
פייבר צומחת ביותר
פייבר פיתחה זירת מסחר שמאפשרת לפרילנסרים להציע שירותים ביותר מ-200 קטגוריות במסגרת Gig Economy, שמכונה בעברית "כלכלת החלטורה". בין הקטגוריות יש עיצוב גרפי, שיווק ופרסום, קריינות, כתיבה, תרגום, קופירייטינג ופיתוח תוכנה. בחברה מציינים כי אף קטגוריה לא אחראית ליותר מ-15% מהכנסות החברה.
בתחילת הדרך אפשרה הפלטפורמה להציע שירותים ב-5 דולרים בלבד, ובהמשך נפתחה האפשרות לפרילנסרים להציע שירותים במחירים גבוהים יותר. פייבר מקבלת עמלה מכל עסקה (מהרוכש ומנותן השירות). ב-2018, הכנסות פייבר עמדו על 25.7% מכלל המכירות ובשנה שלפני כן, על 24.5%.
החברה פירסמה את התשקיף הפומבי הראשון לפני כשבועיים, ממנו עלה כי החברה צומחת ביותר מ-40%. ברבעון הראשון של 2019 הסתכמו הכנסות החברה ב-24 מיליון דולר, עלייה של 42% לעומת הרבעון המקביל. בשנה שעברה צמחו הכנסות החברה ב-45% והן הסתכמו ב-75.5 מיליון דולר. מעל מחצית מהכנסות החברה מגיעות מארה"ב (53%), וחמישית מהן מגיעות מאירופה. 70% מהן מגיעות ממדינות דוברות אנגלית (ארה"ב, בריטניה, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד) ובחברה מתכננים לתרגם את הפלטרפומה לשפות נוספות. כיום החברה אינה רווחית.
Fiverr בעלי מניות
פייבר עדיין רושמת הפסדים, בין השאר בגלל הוצאות שיווק (החברה מחזירה את הוצאות השיווק בתוך 7 חודשים). ברבעון הראשון של 2019 היה ה-EBITDA המתואם של פייבר שלילי, ועמד על מינוס 5.4 מיליון דולר. בשנה שעברה הוא עמד על מינוס 21 מיליון דולר (EBITDA מתואם - במקרה של פייבר, מדובר ברווח לפני הוצאות ריבית, מיסוי, פחת, הפחתות, תגמול מבוסס מניות והוצאות הקשורות לרכישות).
מספר הקונים בפלטפורמה נמצא בעלייה ועמד בסוף הרבעון הראשון על 2.1 מיליון, עלייה של 5% בתוך רבעון אחד. זינוק חד יותר ומתמשך נרשם בהכנסה הממוצעת מקונה - ברבעון הראשון עמדה הכנסה זו על 150 דולר, ב-2018 הסתכמה ההכנסה ב-145 דולר; ב-2017 על 119 דולר; ב-2016 על 97 דולר; וב-2015 על 83 דולר. זאת אינדיקציה מאוד חיובית.
פייבר מיוצגת על ידי עורכי הדין ד"ר שחר הדר, איתי פרישמן, מירי שליט ואלעד זיו ממשרד עורכי הדין מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות'.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.