נוהרים בהמוניהם: כ-10 מיליון נוסעים (בתנועת הלוך ושוב) צפויים לעבור במהלך חודשי הקיץ ועד אחרי חגי תשרי בטיסות בינלאומיות בנמל התעופה בן-גוריון - כך עולה מנתוני רשות שדות התעופה.
כמדי שנה, החודש העמוס ביותר יהיה אוגוסט, במהלכו צפויים לעבור בנתב"ג 2.8 מיליון נוסעים. יום השיא צפוי להיות 22 באוגוסט, לטובת היוצאים לחופשה בישורת האחרונה של החופש הגדול. ביום הזה צפויים לחלוף בנתב"ג כ-110 אלף נוסעים בתנועה של 600 מטוסים. בחודש יולי הצפי הוא ל-2.6 מיליון נוסעים; ובאוקטובר, כלומר בתקופת חגי תשרי, הצפי הוא לעוד כ-2.28 מיליון נוסעים.
מבחינת רשות שדות התעופה, 2019 תהיה השנה העמוסה ביותר אי-פעם בנתב"ג. לאחרונה קלט נתב"ג גם את הפעילות הפנים-ארצית של ארקיע ושל ישראייר בטיסות לאילת אחרי סגירת שדה דב. הטיסות הללו מצטרפות לטרמינל 1, ממנו פועלות בעיקר חברות הלואו קוסט. לפי הצפי, בטרמינל 1 תסתכם הפעילות הבינלאומית בחודשי הקיץ בגידול של כ-15% עם 345 טיסות שבועיות של כ-16 חברות תעופה.
מדוח פעילות לחודש יוני שמפרסמת היום (ב') רשות שדות התעופה עולה כי עוד לפני חופשת הקיץ, ממשיכה תנועת הנוסעים לשקף צמיחה: 2.1 מיליון נוסעים חלפו בנתב"ג בפעילות הבינלאומית - עלייה של 9.6% לעומת יוני 2018. במחצית הראשונה של 2019, בחודשים ינואר עד לסוף יוני, חלפו בנתב"ג 9.87 מיליון נוסעים - צמיחה של 7% לעומת השנה הקודמת.
בפעילות הפנים-ארצית, עוד לפני סגירת שדה דב ממשיכה מגמת הירידה: 45.5 אלף נוסעים טסו מנתב"ג לאילת (רמון) - ירידה של 10% לעומת יוני 2018.
לעומת זאת, תנועת הנוסעים מטרמינל 1 בנתב"ג, שמיועד כאמור בעיקר לחברות לואו קוסט, ממשיכה לשקף את הגידול בפעילות של החברות הללו בטיסות מישראל: ביוני האחרון טסו מטרמינל 1 כ-217 אלף נוסעים - גידול של 19% לעומת יוני 2018.
גם במספר הנוסעים בטיסות פרטיות חל גידול: 2,146 נוסעים נחתו והמריאו בטיסות פרטיות בחודש יוני 2019 - עלייה של 21% לעומת יוני אשתקד.
עם מי טסים ולאן?
אילו חברות תעופה הטיסו הכי הרבה נוסעים בחודש יוני? אל על, שניצבת בראש הטבלה, הטיסה כ-521 אלף נוסעים - מספר דומה לזה של יוני 2018. וויז אייר ההונגרית, שהתברגה כחברת התעופה הזרה החזקה בישראל, הטיסה 107 אלף נוסעים ושיקפה צמיחה של 24% לעומת יוני אשתקד.
גם טורקיש איירליינס לא עוצרת: החברה הטורקית, שמפעילה 10 טיסות ביום מנתב"ג, בעיקר לטובת טיסות קונקשן מאיסטנבול, הטיסה 96 אלף נוסעים וגדלה ב-18%. שיעור צמיחה דומה הציגה איזי ג'ט הבריטית שהטיסה כ-91 אלף נוסעים בחודש יוני האחרון.
צמיחה מרשימה מציגות גם שתי החברות הישראליות הנוספות: ישראייר, שהטיסה 73.2 אלף נוסעים וגדלה ב-11% לעומת יוני 2018; וארקיע, שהטיסה 72.6 אלף נוסעים - מספר שמצביע על גידול של 19% לעומת יוני 2018.
גידול מרשים הציגה גם חברת הלואו קוסט ריאנאייר, שמתכוונת לחזק את תדירות טיסותיה מישראל במהלך הקיץ: החברה הטיסה ביוני 2019 כ-61 אלף נוסעים וגדלה ב-42% לעומת יוני 2018.
מנתוני רש"ת, המשקפים את תנועת הנוסעים מתחילת השנה ועד לסוף חודש יוני, עולה כי אל על הטיסה 2.7 מיליון נוסעים בקרוב - מספר דומה לזה של שנה שעברה. וויז אייר ממוקמת שנייה עם תנועה של 585 אלף נוסעים, ואחריה איזי ג'ט שהטיסה 577 אלף נוסעים מתחילת השנה. שתיהן צמחו ב-19% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
טורקיש איירליינס היא החברה הרביעית בהיקפה עם 526 אלף נוסעים מתחילת השנה, גידול של כ-4%; ואחריה אירופלוט הרוסית שהטיסה כ-360 אלף נוסעים וצמחה ב-3.2%. שתי החברות פעילות בעיקר בטיסות ליעדים טראנס-אטלנטיים עם עצירת ביניים.
מתחילת השנה הטיסה ארקיע 244 אלף נוסעים וצמחה בכ-24%; וישראייר, שהטיסה מתחילת השנה 235 אלף נוסעים, ירדה בכ-4% בהיקף תנועת הנוסעים דרכה במסלולים הבינלאומיים. נתח הפעילות של שלוש החברות הישראליות מאז תחילת השנה עומד על כ-30% - ירידה של כ-2% לעומת שנה קודמת.
לאן טסים? טורקיה ממשיכה להיות היעד הראשון בחודש יוני - כאמור בעיקר כיעד ביניים: מספר הטסים אל טורקיה שחנכה השנה שדה תעופה חדש ומרשים עמד על 200 אלף נוסעים - מספר המשקף צמיחה של 23% לעומת יוני 2018.
ארה"ב היא היעד השני, כשהטיסות אל יעדי צפון אמריקה קיבלו חיזוק בדמות טיסות ישירות של אל על לסן פרנסיסקו ולווגאס וטיסות ישירות של יונייטד לוושינגטון. גם דלתא תגדיל את תדירות טיסותיה לניו יורק מתל-אביב בקיץ הנוכחי. תנועת הנוסעים בחודש יוני לארה"ב עמדה על 180 אלף נוסעים - עלייה של 10%.
היעדים הבאים הם יוון, צרפת, רוסיה, איטליה, גרמניה, בריטניה ואוקראינה - גם היא כיעד המשמש לעצירת ביניים בטיסות קונקשן עבור נוסעים רבים.
טורקיה וארה"ב ניצבות בראש הטבלה גם בניתוח תנועת הנוסעים מתחילת השנה - אחריהן עיקר תנועת הנוסעים הופנתה לצרפת (בקיץ הנוכחי לפריז לבדה יופעלו 72 טיסות שבועיות), איטליה, גרמניה, רוסיה ובריטניה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.