סכסוך השכר בקבוצת מליסרון מגיע בתקופה מורכבת לענף כולו. פידיונות הקניונים נמצאים במגמת שחיקה, הצרכנים הישראלים מגדילים את היקף הרכישות המקוונות ומעבירים נתח משמעותי מהקניות המקוונות לחו"ל - ומעל לכל מרחפת כניסתה הקרובה של אמזון לישראל. מציאות זו הביאה לרצף קריסות של רשתות אופנה קטנות ובינוניות - כמו הוניגמן, TNT, יפו תל-אביב וזברה - בשעה ששחקניות מרכזיות בענף, כמו קסטרו, מתמודדות עם שחיקה מתמשכת בתוצאותיהן.
בקבוצת מליסרון אומנם חוגגים עלייה של 20% בשווי מתחילת השנה וסיפקו בדוחות השנתיים תחזית אופטימית, לפיה חוויית הקנייה הכוללת שמספק הקניון תמשיך לקבל עדיפות אצל הצרכן - אולם נדמה שהמציאות ובמיוחד הצפי להמשך מורכבים יותר. בדוחות הכספיים האחרונים, שהיו צפויים להיות חלשים יחסית על רקע המצב הכללי בענף ועיתוי חג הפסח, החליטו במליסרון ובמתחרה הגדולה קבוצת עזריאלי, לחרוג מנהלי הדיווח המקובלים ובמקום לדווח על פידיונות של רבעון - לדווח על ארבעה חודשי פעילות, באופן שיאזן את התמונה השלילית.
במקביל, אתגרי התקופה החריפו את המתח הקיים ממילא בין הרשתות לבן חברות הקניונים ובראשן חברת מליסרון, שמחזיקה כ-18 קניונים אזוריים ומקומיים תחת המותג עופר, ובהם מתחמים מובילים דוגמת קניון רמת אביב או הקריון.
לפני כשנה נחשף ב"גלובס" כי קבוצת שוכרים משמעותית מאיימת לצאת מקניוני מליסרון או לצמצם את פריסת החנויות, על רקע מה שכונה "הרעה ביחסים", טענות להתנהלות כוחנית של המנכ"ל אבי לוי וחוסר יכולת או רצון ללכת לקראת השוכרים ולהתאים את חוזי השכירות למציאות המשתנה, כפי שנעשה בקניונים אחרים.
בשנה שחלפה הצליח לוי להגיע לנורמליזציה ביחסים עם רבים מהשוכרים, אולם חלקם עדיין מציינים לשלילה את ההתנהלות מולם, ובמיוחד את הקשיחות אל מול השחקנים הקטנים והבינוניים בענף. הביקורות במקרים שונים הופנתה רובה ככולה כלפי לוי עצמו, למרות שמנהל פעילות הקניונים בפועל הוא משה רוזנבלום הכפוף ללוי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.