האם המחירים לנוסעים לאומן השנה יהיו נמוכים מהרגיל? לקראת הרכבת האווירית לאומן בראש השנה הקרוב, רשות התעופה האזרחית (רת"א) תנסה להגדיל את מכסת המושבים בטיסות המיוחדות לעיר בכדי לאפשר תחרות.
בימים הקרובים תפנה רת"א לרשות התעופה האזרחית האוקראינית עם הצעה להגדלת מכסת המושבים בטיסות המיוחדות לאוקראינה בתקופת החגים. בשנה שעברה בקשה דומה שהגישה רת"א נדחתה, והמחירים זינקו בהתאם לחוסר התחרות.
כ-40 אלף נוסעים טסים מדי שנה בקווים לאומן בתקופת ראש השנה באמצעות יותר מ-140 טיסות שמייצרות רכבת אווירית. הסכם התעופה בין ישראל לאוקראינה, מאפשר לחברות התעופה של שתי המדינות להפעיל טיסות מיוחדות לאומן לפני ראש השנה, מעבר לטיסות הסדירות המופעלות בין שתי המדינות. המחירים לטיסות לאומן יכולים להגיע ל-800 עד 1,000 דולר לטיסות בלבד.
מנהל רשות התעופה האזרחית, יואל פלדשו, ציין כי רת"א מאפשרת מדי שנה תוספת משמעותית של טיסות לאוקראינה, במטרה לענות על הביקוש ולהביא לירידה במחירי הטיסות. לרת"א אין סמכות חוקית לקבוע את מחירי הטיסות הנגבים מהטסים לאומן, שנקבעים על-ידי חברות התעופה. המטרה של הרשות היא לייצר היצע גדול שיאזן את הביקוש הגבוה, ודרכו המחירים שמזנקים בתקופה זו - ימותנו. מדובר בתוספת של 12.5 אלף מושבים, המאפשרים להגדיל פי חמישה את היצע המושבים מישראל לקייב, אודסה וויניטסה שבאוקראינה בימים הסמוכים לראש השנה.
רת"א אינה מטילה מגבלות על מספר החברות הפעילות טיסות בין ישראל לאוקראינה. שבע חברות תעופה, שלוש ישראליות וארבע אוקראיניות, רשאיות להפעיל טיסות מיוחדות לאומן, בימים שלפני ראש השנה. זאת, לעומת שתי חברות בלבד המפעילות טיסות בין ישראל ליעדים באוקראינה לאורך כל השנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.