דנשר, ספקית מוצרי המזון, הטואלטיקה והקוסמטיקה, נפרדת ממותג המיצים פרימור - כך נודע ל"גלובס". פרימור הוא מותג המשקאות של החברה הציבורית "גן שמואל מזון" בניהולו של אורי קנמון, הנמצאת בשליטת הקיבוצים גן שמואל, גת ובית ניר ונסחרת לפי שווי שוק של 590 מיליון שקל.
עד היום דנשר ביצעה עבור פרימור את הסחר, המכירות וההפצה של הנקטרים והמשקאות הקלים מול רשתות השיווק, בעוד שחברת שטראוס מפיצה את המיצים המצוננים של החברה שדורשים הובלה בקירור. ואולם בשבוע שעבר הודיעה דנשר ללקוחותיה כי החל מחודש אוגוסט היא תפסיק לבצע את הסחר עבור פרימור, לאחר שדנשר החליטה כי החיבור הזה הפסיק להוות יתרון עבורה.
פרימור היא שחקן קטן יחסית בקטגוריית המשקאות הקלים, וחוזקתה מתבטאת דווקא בתחום המשקאות המצוננים שכאמור מפיצה שטראוס. מדוחותיה של גן שמואל מזון, בעלת המותג פרימור, עולה כי הכנסות החברה משטראוס מהוות 53% מסך הכנסות החברה בתחום הקמעונאי.
נציין כי היחסים שבין גן שמואל מזון ובין המפיצים הם יחסי קונה-מוכר, כך שגן שמואל מזון היא המוכרת, והמפיץ הוא הקונה. מחיר המכירה של המוצרים הוא המחיר הקמעונאי, בניכוי הטבות והנחות שניתנו על-ידי המפיץ ובניכוי עמלת הפצה.
ככל הידוע, בפרימור יבצעו מעתה את הסחר מול הרשתות באופן עצמאי. בכך עשויה להיחלש עוצמתה של פרימור מול רשתות השיווק, שכן היא תאבד את יתרון הגודל בכל הנוגע למשא-ומתן וכוח שוק בסוגיות כמו תמחור, שטח מדף ועוד.
פרימור אינה חברת המיצים היחידה שמופצת בידי שחקנים גדולים יותר על-מנת לייצר לעצמה נוכחות בנקודות מכירה ברמה הארצית: לתנובה, חברת המזון הגדולה בישראל, יש הסכם מכירה והפצה עם יצרנית המיצים פריניב המייצרת מיצים טבעיים.
דנשר שבבעלות משפחת ברק היא אחת מחברות השיווק, הייצור, היבוא וההפצה הגדולות בישראל, והיא מפיצה את מוצריה ל-3,400 נקודות ברחבי הארץ ומעסיקה כ-750 עובדים. 30% מהפורטפוליו שלה מורכב ממותגים בתחום המזון, ו-30% הנוספים בתחומים כמו טואלטיקה וקוסמטיקה. בין המותגים הבולטים שמפיצה דנשר נמנים בטריות אנרג'ייזר, פופקורן פופ סטאר, מגבוני פרש וואנס וחטיפי קורני. בנוסף, דנשר מחזיקה ב-48% ממניות הנציגות הישראלית של חברת אס.סי ג'ונסון.
דנלוג, חברת-הבת של דנשר, היא חברה פרטית, ונתוניה אינם חשופים לציבור. ואולם, מנתוני סטורנקסט ניתן ללמוד על היקף מכירותיה לשוק הקמעונאי: דנלוג אוחזת בקרוב ל-1% משוק מוצרי המזון והטואלטיקה בישראל. את המחצית הראשונה של 2019 סיימה דנלוג עם מכירות של 202 מיליון שקל.
מפרימור לא נמסרה תגובה. בחברת דנשר אישרו את הפרטים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.