הדוחות הראשונים של Fiverr הישראלית כחברה ציבורית בוול סטריט היו אומנם טובים מתחזיות האנליסטים, אך מניית החברה איבדה 16% מערכה בשני ימי המסחר שלאחר פרסומם, והיא נסחרת בשווי 696 מיליון דולר. מחיר המניה עדיין גבוה ב-7% מהמחיר בהנפקה שבוצעה בחודש יוני: 22.46 דולר לעומת 21 דולר בהנפקה, אך בהשוואה לשיא אליו זינקה המניה ביום המסחר הראשון בניו יורק - 39.9 דולר - המחיר ירד בכ-44%.
ייתכן שהתגובה השלילית לדוחות נובעת מאכזבה משיעור הצמיחה הצפוי בהמשך 2019, אם כי להערכת האנליסטים באופנהיימר, התחזית שסיפקה פייבר לצמיחה של 36% ב-2019 היא שמרנית . באופנהיימר גם המליצו לנצל את החולשה במניה לרכישת מניות "בחברת צמיחה חדשה וייחודית בקרב הישראליות", כשהמלצתם היא "תשואת יתר" במחיר יעד של 32 דולר.
פייבר פיתחה זירת מסחר שמאפשרת לפרילנסרים מקטגוריות מגוונות להציע את שירותיהם ללקוחות פוטנציאליים. דוחות הרבעון השני שלה הצביעו על הפסד נקי קטן משמעותית מהתחזיות. הכנסות החברה הסתכמו ב-25.9 מיליון דולר, צמיחה של 40.8% לעומת הרבעון המקביל. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווחיות הגולמית עלתה מ-78.4% ל-79.5% אך עלייה בהוצאות התפעוליות הובילה לגידול של 41.4% בהפסד התפעולי ל-9.3 מיליון דולר. בשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של כ-9.4 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות חשבונאיות וביניהן הוצאות שקשורות להנפקה ולתגמול ההוני לעובדים, ההפסד הנקי הסתכם ב-4.9 מיליון דולר. בכך פייבר צמצמה את ההפסד ב-12.8% לעומת הרבעון המקביל. ההפסד למניה הסתכם ב-19 סנט, בעוד שאנליסטים צפו הפסד של 42 סנט.
צמצמה הפסדים והגדילה הכנסות מעמלות
במחצית הראשונה, הכנסות פייבר צמחו ב-41.3% ל-49.7 מיליון דולר, ההפסד הנקי GAAP ירד ב-23% ל-17.7 מיליון דולר וההפסד Non-GAAP ירד ב-21.5% ל-10.1 מיליון דולר.
כמו ההכנסות, ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) גם הוא במגמת שיפור וברבעון הוא היה שלילי בגובה 4.9 מיליון דולר, לעומת EBITDA שלילי של 5.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. במחצית צומצם ההפסד EBITDA ב-20.8% ל-10.3 מיליון דולר.
פייבר מעדכנת כי במהלך הרבעון הייתה עלייה של 14% במספר הקונים הפעילים לרמה של 2.2 מיליון, וכי בממוצע, כל קונה שילם סכום גבוה יותר ב-16% לעומת הרבעון המקביל - 157 דולר. ב-12 החודשים שהסתיימו בסוף יוני, ה-take rate, נתון שמשקף למעשה את גובה העמלה שפייבר מקבלת מכל עסקה בין פרילנסר לקונה (כלומר את ההכנסות שלה נטו מכלל הגבייה), היה 26.4%, לעומת 24.7% שנה קודם לכן.
"אנחנו מרוצים לדווח על תוצאות חזקות ברבעון הראשון שלנו כחברה ציבורית, עם צמיחה של 41% בהכנסות וגידול חזק במספר הקונים הפעילים וההוצאה לקונה", אמר מנכ"ל ומייסד פייבר, מיכה קאופמן. "ברבעונים הבאים ובשנים הבאות, אנו מתכננים לבצע את האסטרטגיה שלנו לייצר צמיחה בת קיימא, תוך התקדמות קבועה בדרכנו לרווחיות. התוצאות שלנו משקפות את חוזק המודל העסקי שלנו ואנחנו בפתח של מחצית שנייה עם מומנטום חזק, שנתמך במגמות שוק חיוביות עבור פרילנסרים ברחבי העולם. אנחנו מאמינים שהטכנולוגיה של פייבר והערך שלה לקונים ולמוכרים מאפשרים לנו לנצל את הזדמנות השוק המשמעותית הזאת, ורק התחלנו לגרד את פני השטח של מה שנוכל להשיג".
פייבר צופה כעת הכנסות של 25.5-26.5 מיליון דולר ברבעון השלישי ושל 101.5-103.5 מיליון דולר בשנה כולה, צמיחה של 30%-35% ברבעון ושל 34%-37% בשנה. ה-EBITDA המתואם יהיה שלילי בסך 5-6 מיליון דולר ברבעון ו-20.5-21.5 בשנה כולה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.