יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן, מנכ"ל נמל חיפה מנדי זלצמן, נציגי משרדי התחבורה והאוצר וועדי עובדי מחלקות הגינה והגוררות, חתמו הערב (ג') על הסכם היסטורי להסדרת תנאי המעבר של פעילות מחלקת הים של נמל חיפה לידי חברה-בת ממשלתית חדשה שתהיה בבעלות מלאה של חברת נמלי ישראל.
זאת, כחלק מהרפורמה בנמלי הים ויצירת מערכת נמלית תחרותית. הפעלת שירותי ים במתכונת זו תאפשר הכנסת אוניות לכל נמלי הים והתאגידים הפועלים במרחב, באופן שוויוני.
על פי ההסכם, עבודות הניתוב והגרירה של האוניות במפרץ חיפה, הנוכחי והחדש, יבוצעו באופן בלעדי על ידי החברה החדשה, לכל הפחות עד שנת 2054. ההסכם מבטיח כי חברה זו תישאר ממשלתית ופעילותה לא תופרט. הצדדים סיכמו כי העובדים ימשיכו להיות מועסקים תחת כל תנאי ההעסקה והשכר הנוכחיים שלהם. בנוסף סוכם כי כל התמורות שהיו אמורות להינתן ל-110 העובדים על פי הסכם 2005 בנמלים, יינתנו מיד עם המעבר לחברה-הבת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.