ענקית השוקולד קדבורי עוררה בסוף השבוע את זעמם של הגולשים ברשתות החברתיות, לאחר שהשיקה לרגל יום העצמאות בהודו חפיסת שוקולד שמורכבת מארבעה צבעים, שאמורים לייצג גיוון בין בני האדם וליצור תחושה של אחדות, תחת השם "Unity Bar", אלא שהמהלך הזה לא ממש עלה יפה.
"אנחנו מציגים את חטיף השוקולד הראשון בהודו שמשלב שוקולד כהה, מעורב, חלב ולבן תחת אריזה אחת", כתבה קדבורי על המוצר החדש שלה. אלא שהמסרים הללו לא מצאו חן בעיני משתמשים רבים ברשתות החברתיות, שהחלו לתקוף בהערות ציניות את המהלך, ביניהם גם מבקרת המסעדות של ה"ניו יורק טיימס", טג'אל ראו, שכתבה: "ברכותיי לקדבורי על כך שפתרה את בעיית הגזענות".
מגיב אחר כתב: "איפה אתם הייתם כשקדבורי הביאה לסיום הגזענות". בכתבה שעסקה בנושא ברשת CNN נכתב: "יש דרכים רבות לחגוג גיוון והכלה. מסתמן כי לאכול ארבעה צבעים של שוקולד אינה אחת מהן".
עוד במסגרת הביקורת שספג המהלך הייתה העובדה שבראש טבלת השוקולד ניצב השוקולד הלבן, ואילו השוקולד הכהה הוצב בתחתית, כשהלוגואים עם השם קדבורי מוצגים בהתאם כך שלא ניתן פשוט להפוך את החפיסה, מה שגרר תגובות על כך שגם הפעם "הלבן נמצא למעלה".
קדבורי הוא מותג שוקולד ששייך לענקית השוקולד והממתקים מונדליז (Mondelez), שתחתיה פועלים מותגי שוקולד ידועים נוספים, בהם שוקולד מילקה, עוגיות אוריאו, שוקולד טובלרון וגבינת פילדלפיה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.