בחיפוש אחרי כיווני צמיחה חדשים, רשת סטארבקס תאפשר ללקוחותיה לאסוף את הקפה של הבוקר במהירות, בלי לדבר עם אף אחד ובלי לעמוד בתור. כך, ענקית בתי הקפה תציע עמדות פיק-אפ מיוחדות ברחבי ארה"ב, כאשר העמדה הראשונה תיפתח בניו יורק בסתיו הקרוב.
החנות במנהטן, שעדיין נמצאת בפיתוח, תיבנה לפי המודל של סניפי סטארבקס בסין: סניפי Starbucks Now שמאפשרים ללקוחות להזמין את הקפה מראש דרך אפליקציה ולאסוף אותו מסניפי האקספרס ללא צורך בהמתנה.
מנכ"ל סטארבקס קווין ג'ונסון ציין כי עמדות דומות עשויות לקום בהמשך גם בבוסטון, בשיקגו, בסיאטל, בסן פרנסיסקו ובלוס אנג'לס.
עם זאת, בסטארבקס לא מתכוונים להחליף את בתי הקפה המסורתיים של הרשת. "אנחנו רוצים לשלב את סניפי הפיק-אפ באזורים אורבניים צפופים שיש בהם הרבה סניפים מסורתיים", אמר ג'ונסון ל"בלומברג".
דרך נוספת שבה ג'ונסון מנסה לשנות את הרשת, שלה כמעט 15 אלף סניפים רק בברחבי ארה"ב, היא על-ידי הכנסת אוטומציה. סידורי המשמרות וסיפרת המלאי הן חלק מהמטלות שעוברות מידי העובדים לידי מערכות אוטומציה. משמעות המעבר היא שלמנהלי הסניפים ולבריסטות יהיה זמן רב יותר לדאוג לניקיון המקום ולתחזוק הקשר עם הלקוחות. ג'ונסון ציין גם כי לעובדים יהיה פנאי כדי לחשוב על אירועים שונים שיכולים למשוך לקוחות חדשים.
אלה לא המהלכים הראשונים שמוביל ג'ונסון בסטארבקס. הוא הגדיל את טווחי המשלוחים בסין ובארה"ב, וחתך את זמן הפיתוח של מוצרים חדשים מכ-18 חודשים לכ-100 ימים בלבד. בנוסף, ג'ונסון סגר סניפים חלשים והעביר את התפעול של חלק מסניפי הרשת לזכיינים. בשנה שעברה הודיעה סטארבקס כי תקצץ 5% מעובדיה כדי לשפר את הרווחיות. המשקיעים מרוצים מצעדיו של ג'ונסון, ומניית סטארבקס זינקה השנה בכ-50%.
לסטארבקס יש כיום 4,000 סניפים בסין, והחברה מתכננת להגיע ל-6,000 עד 2023. ההתרחבות של סטארבקס נעשית במהירות - מדי 15 שעות נפתח סניף חדש בסין. מבחינה גלובלית, הרשת פותחת סניף חדש מדי 4 שעות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.