צפיפות התנועה בישראל ממשיכה לשבור שיאים: בשנת 2018 נרשם גידול של 3.9% במספר כלי הרכב שנעו על הכבישים בישראל - כך מדווחת היום (ב') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הנסועה, או סך הקילומטראז', של כלי הרכב המנועיים בארץ גדל ב-2018 ב-2.7% לעומת 2017 והגיע ל-61.2 מיליארד ק"מ. הנתונים יראו אור בקרוב בפרסום "נסועה 2018" בהוצאת הלשכה.
בשנים 2018-2000, גדלה הנסועה השנתית בישראל ב-68%, ומצבת כלי הרכב גדלה ב-91%. לעומת זאת, באותה תקופה שטח הכבישים גדל ב-48%, ואורך הכבישים גדל ב-20% בלבד. "בבדיקת השינויים שחלו מאז שנת 2000 נמצא כי הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול", מציינים בלמ"ס. "קצב הגידול בנסועה השנתית ובמצבת כלי הרכב גדולים מקצב הגידול באורך הכבישים ובשטחם".
נציין כי ישראל כבר נחשבת למדינה הצפופה ביותר בתנועה מבין המדינות המפותחות: על-פי דוח ארגון המדינות המפותחות (OECD) שפורסם בתחילת 2018, צפיפות כלי הרכב בכבישי ישראל הגיעה ל-2,800 כלי רכב לקילומטר כביש - פי 3.5 מהממוצע ב-OECD ויותר מכפליים הצפיפות במדינה השנייה בדירוג, ספרד (עם כ-1,300 כלי רכב לקילומטר כביש).
הנסועה השנתית הממוצעת של רכב פרטי ירדה ב-0.3% (מ-16.4 אלף ק"מ בשנת 2013 ל-16.1 אלף ק"מ בשנת 2018). הירידה הגדולה ביותר הייתה בקרב המוניות - 5.5% (מ-78.2 אלף ק"מ בשנת 2013 ל-72.7 אלף ק"מ בשנת 2018).
כלי רכב פרטיים חדשים בבעלות חברות החכֵּר (ליסינג) נוסעים יותר. בשנת 2018 הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב פרטי בבעלות חברת החכר שעלה על הכביש בארבע השנים האחרונות עמדה על 30 אלף ק"מ, לעומת 28.5 אלף ק"מ לרכב פרטי בבעלות חברה, 27.2 אלף ק"מ לרכב פרטי המשמש להשכרה או לתיור ו-17.1 אלף ק"מ לרכב פרטי בבעלות פרטית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.