יום הבחירות מסתמן כיום של גיהוצים וחגיגת קניות: מנתוני שב"א, מפעילת מערכות התשלומים הלאומיות בכרטיסי אשראי, עולה כי הפעילות היום (ג') בכרטיסי האשראי המשיכה להיות גבוהה גם בשעות אחר-הצהריים - עלייה של כ-25% בהשוואה ליום הבחירות שהתקיים בחודש אפריל, ממש בפתחו של הקיץ, דווקא כשקולקציות וסחורות חדשות גדשו את החנויות.
לפי הנתונים, בין השעות 13:00 ל-17:00 המשיכה להירשם פעילות גבוהה של הציבור ברכישות בכרטיסי אשראי. כמות הפעולות מאז שעות הבוקר גבוהה גם ביחס לקצב העסקאות בימי שישי. הנתונים שנרשמו במערכות שב"א בין השעות 10:00 ל-16:00, גבוהים בכ-20% לעומת יום הבחירות לכנסת ה-21 באפריל.
בין השעות 13:00 ל-14:00 נרשם קצב פעולות של למעלה כ-8,000 עסקאות בדקה ולמעלה מחצי מיליון עסקאות בשעה. קצב הפעולות בין 14:00 ל-15:00 עמד על יותר מ-6,500 עסקאות בדקה; בין 15:00 ל-16:00 עמד על כ-6,000 עסקאות בדקה; וכך גם בין השעה 16:00 ל-17:00.
פי שלושה ויותר מיום שגרתי
הציבור מבלה את היום החם בין כותלי הקניונים; לטענת פרו-מול, חברה לניהול קניונים, ישנה עלייה משמעותית בכמות המבקרים בקניונים בפריסה ארצית. "אם בבחירות הקודמות היה גידול של כ-300% במספר המבקרים, ביום הבחירות הזה אנו רושמים גידול של כ-500% מיום מסחר רגיל, עד השעה 12:30. אין לי ספק שכמות המבקרים תבוא לידי ביטוי גם בעלייה בפדיונות. אנו רואים שידי המבלים עמוסים בשקיות, והם גודשים את המסעדות ואת מתחמי הבילוי", אומר עופר שחטר, מנכ"ל החברה.
לדברי אלכס קפלן, מנהל השיווק של דיזנגוף סנטר, כמות המבקרים מקום גדולה פי שלושה ויותר מיום שגרתי, כשמרבית המבקרים הם צעירים וילדים.
את קניוני קבוצת עזריאלי פקדו עד שעות הצהריים כ-220,000 מבקרים, והצפי הוא כי עד סוף היום יגיעו לקניוני הקבוצה כמיליון מבקרים, פי שלושה וחצי מאשר ביום רגיל.
מתחם שרונים דווח על עלייה של כ-30% במכירות לעומת יום הבחירות הקודם, שכשלעצמו התאפיין באחוז מכירות גבוה מן הרגיל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.