עיריית ירושלים בחרה במהנדס יואל אבן לתפקיד מהנדס העיר. בשנים האחרונות מילא אבן מספר תפקידים בכירים בחברה העירונית "מוריה". החברה אחראית על ניהול וביצוע של מיזמי פיתוח תשתיות גדולים והקמת מבני ציבור מרכזיים בעיר. בין היתר, החברה מטפלת בהקמת פרויקט הכניסה לעיר, עבודות התשתית של הרכבת הקלה, הכביש האמריקאי ועוד. אבן שימש כסמנכ"ל ההנדסה בחברה במשך שבע שנים, ומינואר 2019 מונה לתפקיד מ"מ מנכ"ל החברה.
על פי חוק הרשויות המקומיות, בתפקיד של מהנדס עיר יכול לכהן מהנדס רשוי או אדריכל רשוי (רשוי מתייחס לתהליך הרישוי שהוא שלב מתקדם של הסמכה הניתן למהנדס/אדריכל רשום ומאפשר אחריות על תוכניות בסדר גודל גדול. ג'נ'). ואולם, על פי רוב, מהנדסי הערים הינם אדריכלים בהכשרתם. כך היה בירושלים בעשורים האחרונים, וכך בערים גדולות אחרות (תל אביב, חיפה, באר שבע, ראשון לציון). לאור העובדה שירושלים, הגדולה בערי ישראל, מורכבת מאד מבחינה תכנונית, הרי שהבחירה באבן, שהינו מוסמך הפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון, אינה מובנת מאליה. ניתן להניח שהבחירה במהנדס לתפקיד מקורה בהבנה שהאתגרים הגדולים שאיתם תתמודד העיר בשנים הקרובות קשורים לתחום התשתיות.
אבן יחליף את האדריכל שלמה אשכול, שכיהן בתפקיד מאז שנת 2007 ושיצא לגמלאות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.