בירד, חברת הקורקינטים השיתופיים, גייסה סכום של 275 מיליון דולר, לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר. החברה מספקת את שירותיה למיליוני משתמשים ברחבי העולם, בפריסה של מעל ל-100 ערים.
CDPQ ו-SEQUOIA הובילו את סבב הגיוס הנוכחי שהושלם בסכום של 275 מיליון דולר. החברה עובדת במודל הכלכלה היחידתית, כלומר, ככל שהקורקינט החשמלי מכסה יותר נסיעות וקילומטרים הדבר מיטיב עם החברה. הצלחת מודל זה הפך את בירד למובילה בתחום התעשייה העוסקת בפיתוח בר קיימא והגביר את אמון המשקיעים בה.
הגיוס מאפשר לבירד להוביל את תחום המחקר והפיתוח של כלי הרכב השיתופיים הירוקים, תוך התמקדות בהארכת אורך חייהם של כלים משוכללים אלו הממלאים תפקיד מרכזי באסטרטגיה הכלכלית של החברה.
בירד נכנסה לישראל לפני כשנה, והיא פועלת בארבע ערים בישראל: תל אביב, רמת גן, גבעתיים והחל מאתמול (ה') גם בפתח תקווה. החברה ביצעה עד כה למעלה משתי מיליון נסיעות בארץ עם למעלה מ-250 אלף רוכבים שונים. מנתוני החברה עולה כי 20% מכלל נסיעותיה בישראל אמורות היו להתבצע באמצעות הרכב הפרטי.
יניב ריבלין, מנכ"ל בירד ישראל: "ההשקעה מבטאת את אמון המשקיעים בחזון החברה - לספק פתרון אמיתי וירוק לבעיית העומס בכבישים, תוך תשומת דגש על הפחתת זיהום האוויר".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.