אחרי חודשים שבהם אל על נותרה סטטית בהיקף תנועת הנוסעים שלה, יש לה סיבה לחייך: את חודש ספטמבר סיכמה אל על עם עלייה של 21% בתנועת הנוסעים שלה מנתב"ג לעומת ספטמבר 2018, כשהטיסה (הלוך ושוב) כ-541 אלף נוסעים. הסיכום האופטימי הזה מבחינת אל על מגיע גם כאשר ראש השנה בספטמבר 2019 צוין בימים האחרונים של החודש, לעומת תזמון החג ב-2018 באמצע חודש ספטמבר, כשגם חג הסוכות בשנה שעברה (שמהווה תקופת שיא בנסיעות) צוין בחודש ספטמבר 2018.
אחרי אל על, שתפסה נפח של 24% מפעילות הנוסעים בנתב"ג (לעומת 20% בספטמבר 2018), ממוקמת חברת הלואו קוסט ההונגרית וויז אייר, שביססה את מעמדה כחברת התעופה הזרה החזקה בישראל. וויז אייר רשמה גידול של 22% בתנועת הנוסעים שלה, שבחודש ספטמבר הסתכמה ב-121.4 אלף נוסעים.
גם טורקיש איירליינס לא עוצרת - החברה, שמפעילה 10 טיסות יומיות מנתב"ג לאיסטנבול, סיכמה את חודש ספטמבר 2019 עם 107 אלף נוסעים, עלייה של 13% לעומת ספטמבר בשנה שעברה.
עוד ממשיכה לככב בלוח הטיסות של נתב"ג חברת הלואו קוסט הבריטית איזי ג'ט, עם גידול של 20% בתנועת הנוסעים שלה מנתב"ג שהסתכמה ב-92.4 אלף. מתחרתה בתחום הלואו קוסט, רינאייר, הטיסה 60.7 אלף נוסעים בחודש ספטמבר וצמחה ב-34% בהיקף פעילותה.
נתונים נוספים שמפרסמת היום (א') רשות שדות התעופה מתייחסים לגידול בתנועת הנוסעים מנתב"ג, תנועה שהסתכמה ב-2.3 מיליון נוסעים (ממריאים ונוחתים), המהווה גידול של 4.5% לעומת ספטמבר שעבר. מתוך המספרים הללו, מספר הישראלים שיצאו לחו"ל הסתכם ב-851 אלף - יותר מפי שניים ממספר התיירים שהגיעו לישראל בספטמבר: 405 אלף (עלייה של 44% לעומת ספטמבר אשתקד).
מתחילת השנה ועד לסוף חודש ספטמבר חלפו בנתב"ג 18.2 מיליון נוסעים, עלייה של כ-6% לעומת השנה הקודמת. מתוך תנועת הנוסעים הזו, לפי נתוני הלמ"ס, מספר הישראלים שיצאו לחו"ל (מינואר עד ספטמבר) עמד על 7.1 מיליון, עלייה של 5% לעומת אשתקד. יצוין כי גם הנופשים במעבר הגבול היבשתיים, כלומר למצרים ולירדן, הגיע מתחילת השנה ל-605 אלף - גידול של 17% לעומת השנה שעברה. רובם יצאו לנפוש בסיני.
לעומת אל על - ארקיע וישראייר מסכמות את חודש ספטמבר 2019 בסימן ירידה בתנועה הבינלאומית: תנועת הנוסעים דרך ישראייר בחודש החולף הסתכמה ב-91.5 אלף, ירידה של כ-9% לעומת השנה הקודמת; וארקיע, שהטיסה בחודש החולף כ-82 אלף נוסעים, רשמה ירידה של 31% לעומת ספטמבר שעבר. שלוש החברות הישראליות תופסות נפח של 31% בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג. בטיסות הפנים (מנתב"ג לרמון) חלפו כ-85 אלף נוסעים.
בסיכום תנועת הנוסעים המצטברת מתחילת השנה (ינואר-ספטמבר), הגידול של אל על מתמתן ועומד על 3% עם תנועה של כ-4.5 מיליון נוסעים המהווים כ-25% מכלל תנועת הנוסעים בנתב"ג. וויז אייר, חברת התעופה הזרה החזקה, ממוקמת אחרי אל על עם גידול של 19% ותנועה של 953 אלף נוסעים; וטורקיש איירליינס ממשיכה לגדול - הטיסה 862 אלף נוסעים וצמחה ב-7% לעומת 2018. יצוין כי יותר מ-85% מהטסים מישראל דרך טורקיש ממשיכים משדה התעופה באיסטנבול לטיסות המשך, בעיקר לארה"ב וליעדים במזרח הרחוק.
לאן טסנו?
המדינה המובילה את הרשימה בחודש ספטמבר 2019 היא טורקיה, עם גידול של 10% לעומת ספטמבר אשתקד - ברוב המקרים כאמור כיעד ביניים בלבד. את הצמיחה המעניינת רושמת ארה"ב, שצמחה ב-30% בהיקף הנוסעים מישראל לעומת ספטמבר שעבר.
טורקיה וארה"ב הן שתי המדינות החזקות ברשימה גם בתנועת הנוסעים המצטברת מתחילת השנה: טורקיה תופסת נפח של 10% מכלל תנועת הנוסעים מנתב"ג, וארה"ב עם 7.5%.
עוד ברשימת היעדים הבולטים מתחילת השנה: יוון, צרפת, איטליה וגרמניה. בין היעדים שצמחו משמעותית בתנועת הנוסעים מנתב"ג נזכיר את אוסטריה (46%), גיאורגיה (24%), סין (24%), הודו (46%), פורטוגל (73%) וליטא (49%).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.