משרד התחבורה שוקל לסגור את מחלף איינשטיין בנתניה לכניסת כלי רכב בין השעות 06:00 ל-10:00 בבוקר. זאת בעקבות התופעה לפיה נהגים רבים שנוסעים בכביש החוף מצפון לכיוון תל אביב, נכנסים לנתניה ומשתמשים ברחובות העיר כאמצעי לעקיפת נתיבי הקארפול, שגורמים לפקקים ארוכים.
ניסוי הקארפול של משרד התחבורה, שמתבצע בחלק מנתיבי איילון צפון ובכביש החוף בקטע שבין מחלף נתניה מרכז למחלף גלילות, נכנס למבחן האמיתי שלו בשבוע שעבר, שבו תמו חופשות החגים ואנשים שבו מחופשותיהם. התברר, כי בעוד שהנתיבים הפונים לכיוון צפון באיילון ובכביש החוף פועלים כשורה, המצב שונה בנתיב לכיוון דרום בכביש 2. מי שסובל ממנו, חוץ מהנהגים, היא העיר נתניה, שלצידה נמצא מקטע הכביש הבעייתי ביותר בניסוי.
כבר בשבוע הראשון של הניסוי הוברר, כי היציאה הדרומית מהעיר, במחלף פולג, מהווה בעיה קשה ליוצאים מהעיר, ולפיכך בוטל נת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) ביציאה. ואולם, לאחר שנסתיימו החגים ומספר המכוניות שנעות בכבישים שב לממדיו הרגילים, נחשפה אתמול ב"גלובס" תופעה חדשה: נהגים שמגיעים מכיוון צפון מעדיפים להיכנס ממחלף איינשטיין לעיר נתניה, לחלוף לאורך כל כבישי העיר ולצאת בדרומה בחזרה לכביש החוף. זאת משום שפקקי התנועה בכביש החוף הפכו לבלתי נסבלים. גם אפליקציית "ווייז" ממליצה בשעות העומס להיכנס לעיר.
ל"גלובס" נודע כי הנושא הועלה בפגישות בין אנשי עיריית נתניה לבין פקידי משרד התחבורה. בעירייה דרשו כי לא תותר כניסה לנתניה דרך איינשטיין מכיוון צפון החל מהשעה 6:00 בבוקר ועד השעה 10:00 בבוקר. משרד התחבורה אישר את הבקשה עוד בשבוע שעבר, ולטענת העירייה, הובטח לה כי העבודות להצבת השילוט במקום יבוצעו בלילה שבין יום חמישי ליום שישי שעבר, מה שלא נעשה "מסיבות השמורות איתם ובניגוד לסיכומים", כדברי דוברת העירייה.
בדיון שהתקיים אתמול הסבירו נציגי משרד התחבורה שהם מבצעים בדיקות תחבורתיות שמטרתם לזהות את היקף התנועה העוברת, והעריכו שמדובר ב-3 ימי עבודה לנושא, כך שסביר כי העבודה תבוצע במהלך השבוע הקרוב.
"חשוב לציין שמדובר בנושא אחד מיני רבים ובבעיה קשה", נמסר מהעירייה. "הנהלת העיר באמצעות הדרג המקצועי שיגרו בשבוע שעבר למשרד התחבורה מסמך שבו ביקשנו סל שיפורים תחבורתיים שנועדו להתמודד עם ההשלכות של נתיבי 2+ על העיר".
"באיינשטיין, ראש העיר ביקשה שנסגור את הכניסה הזו, בטענה שהיא מפנה המון נהגים שמעמיסים על העיר ויוצאים בפולג. רצינו להבין אם כל הרכבים שנכנסים לשם בבוקר, הם באמת תנועה עוברת, או כאלה שהיעד שלהם נמצא בעיר, שאז אין טעם לייצר את הסגירה הזו", אומר שי קדם, מנהל אגף בכיר תכנון תחבורתי. בימים אלה המשרד עושה ספירות תנועה על מנת לבדוק את הטענה של העירייה.
"ידענו שתהיה השפעה של הקארפול גם על התנועה בתוך העיר, אבל קשה היה להעריך את זה", אומר קדם. לדבריו המערכת של הקארפול עדיין לא יציבה ואנשים עדיין לא התרגלו אליה ולא יודעים מתי כדאי להם לצאת וכיצד לתכנן את הנסיעות שלהם. "ברור שידענו שהפרויקט ייצר עוד עומסים, אבל אנחנו לא רוצים שהוא יישאר ברמת העומסים של היום".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.