מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, הודיע לפני זמן קצר (ד') כי פוליטיקאים לא יוכלו לפרסם מודעות ברשת החברתית. המדיניות החדשה, שתיושם בכל העולם, תיכנס לתוקף ב-22 בנובמבר. החברה מתכננת לפרסם את המדיניות החדשה שלה בשבועות הקרובים.
דורסי צייץ כי "מסרים פוליטיים מקבלים חשיפה כשאנשים מחליטים לעקוב אחר משתמשים אחרים או לצייץ ציוצים מחדש. תשלום בעבור תפוצה רחבה יותר כופה מסרים פוליטיים על אנשים ולא מאפשר להם להחליט בשביל עצמם. אנחנו לא חושבים שכסף צריך להשפיע על ההחלטה הזאת".
ההחלטה של טוויטר לא נופלת בחלל ריק, אלא נישאת על גלי הביקורת שהופנו כלפי המדיניות של פייסבוק וכן כלפי המנכ"ל והמייסד שלה, מארק צוקרברג, בשבועות האחרונים, שקובעת כי הרשת החברתית הנפוצה בעולם לא תסיר פרסומות של פוליטיקאים ומפלגות אם יימצא בהן "פייק ניוז מובהק".
על פי הדיווח בחשבון הטוויטר של דורסי, ההחלטה התקבלה לאחר שהגיעו בחברה למסקנה ש"ה פרסום באינטרנט הוא חזק להפליא ויעיל מאוד עבור מפרסמים מסחריים, אך כוח זה מביא סיכונים משמעותיים לפוליטיקה - שם ניתן להשתמש בו כדי להשפיע על קולות כדי להשפיע על חייהם של מיליונים".
דורסי סיים בהערה אחרונה כללית יותר על הסוגיה ואמר כי ההחלטה של טוויטר אינה "קשורה לחופש הביטוי. מדובר על תשלום עבור השפעה. ועל תשלום על הגדלת טווח ההשפעה. לשיח הפוליטי יש השלכות משמעותיות שייתכן שהתשתית הדמוקרטית של ימינו אינה מוכנה להתמודד איתן עדיין. שווה לקחת כמה צעדים אחורה כדי שנוכל להתייחס לסוגיה המורכבת".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.