חברת אל על השלימה באחרונה את הוצאתם משירות של מטוסיה מדגמי בואינג 747-400 ובואינג 767-300, וממשיכה במהלכים למכירת חלקים מהם. אתמול דיווחה החברה כי חתמה עם חברה זרה על הסכם למכירת 12 מנועים מתוצרת חברת פראט אנד וויטני, ששימשו את המטוסים.
אל על לא פרסמה את הסכום המדויק שתקבל במסגרת העסקה, אולם לדברי החברה, ככל שהעסקה תושלם במתכונת ובתמורה הקבועות בהסכם, היא צפויה להכיר במועד קבלת התמורה והעברת הבעלות במנועים לקונה, ברווח הון המוערך בסך של כ-30 מיליון דולר (לפני מס). מימוש העסקה וקבלת התמורה כאמור כפופים להשלמת בדיקה טכנית של המנועים ומסמכיהם לשביעות רצונו של הקונה. אם יתגלו ממצאים בבדיקות אלה, הצפויות להתקיים במהלך החודשים הקרובים, עשויות לחול הפחתות בתמורה ובהתאמה ברווח המוערך.
ההודעה מאתמול מגיע בהמשך להודעה שפרסמה אל על לפני קצת יותר מחודש, לפיה השלימה את מכירתו של מטוס מדגם בואינג 767-300ER, יחד עם שני מנועים מתוצרת פראט אנד וויטני, לידי חברה זרה. באל על הדגישו אז, כי בדיקתו הטכנית של המטוס הושלמה לשביעות רצון הקונה, וכי התמורה שהתקבלה בגינו תאפשר לה לרשום רווח הון של 4.4 מיליון דולר.
עוד קודם לכן, דיווחה אל על באמצע אוגוסט השנה כי חתמה על הסכם למכירת ארבעה מנועים מתוצרת פראט אנד וויטני לחברה זרה. המנועים נרכשו במקור על ידי אל על במסגרת רכישת מטוסי בואינג 747-400 והשלמת מכירתם במתכונת ובתמורה הקבועות בהסכם, צפויה להניב לאל על רווח של כ-6.6 מיליון דולר. השלמת העסקה וקבלת התמורה המלאה בגין המנועים, כפופים להשגת אישורים דרושים על ידי הקונה והשלמת בדיקה טכנית של המנועים לשביעות רצונו.
בשנים האחרונות עוסקת אל על ביישום תוכנית אסטרטגית לחידוש צי המטוסים שלה. במסגרת זו קלטה החברה 11 מטוסי 787-9 מאז 2017 ועד אמצע 2019, כאשר עד סוף מרץ 2020 תושלם קליטתם של מטוס אחד נוסף מדגם זה, ועוד ארבעה מטוסים מדגם 787-8. נכון לסוף אוגוסט השנה כלל הצי של אל על 43 מטוסים, כולל שלושה מטוסי 747 שהוצאו מאז מפעילות. כך שכעת כולל הצי של אל על את מטוסי בואינג 787, בואינג 777 ובואינג 737.
במהלך החודש הנוכחי תפרסם אל על את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2019, שנחשב לרבעון הקלנדרי החזק ביותר שלה ושאמור לספק את הרווח הנקי לשנה כולה. את המחצית הראשונה של 2019 סיימה אל על עם עלייה קלה של 0.5% בהכנסות לכ-1 מיליארד דולר ועם ירידה של 11.6% בהפסד הנקי ל-55 מיליון דולר.
בחברה הסבירו כי הכנסות החברה הושפעו בתקופה זו לטובה מעלייה בכמות הנוסע-ק"מ שהטיסה החברה ומעלייה בתשואה לנוסע-ק"מ. הוצאות ההפעלה של החברה הושפעו לחיוב מקיטון בהוצאות הדלק הסילוני לנוכח המעבר לשימוש במטוסים חסכוניים יותר מסוג 787, אולם מנגד נרשם גידול של 11 מיליון דולר בהוצאות השכר, כתוצאה מהסכמי שכר חדשים והסבות טייסים בין הציים.
אל על נסחרה היום בבורסה לפי שווי של כ-690 מיליון שקל, לאחר שמנייתה רשמה בשנה אחרונה תשואה של כ-18%. עם זאת, בסיכום שלוש השנים האחרונות מציגה מניית אל על תשואה שלילית של 62%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.