חברת הפינטק קרדיט-סטאקס (CreditStacks), שפיתחה שירות להנפקת כרטיסי אשראי, השלימה גיוס הון של 10 מיליון דולר, בסבב המביא את סך גיוס החברה ל-18 מיליון דולר. את הסבב הובילה קבוצת Strathmore והשתתפו בו המשקיעות הקיימות בחברה, בהן בולטות הקרנות Clear Future, 500 Startups ו-Off the Grid Ventures, וכן יזמים בתחום הפיננסים כגון סער ווילף, מייסד FraudSciences שנמכרה לפייפאל בשנת 2008. בנוסף גייסה החברה חוב של 100 מיליון דולר מבנק אמריקאי. החוב ישמש את החברה למימון אשראי ללקוחותיה.
קרדיט-סטאקס נוסדה בשנת 2015 על ידי היזמים הישראלים אלנור רוזנרוט (מנכ"ל), יונתן יעקבי (ראש ניהול סיכונים), שחר נחמד (סמנכ"ל טכנולוגיה) והבנקאי האמריקאי רוברט הרטהיימר (מנהל רגולציה). החברה מעסיקה 33 עובדים, מתוכם 16 בישראל, 11 בארצות הברית והיתר במקומות שונים בעולם. בישראל ממוקמת פעילות הפיתוח, הערכת הסיכון והמוצר וגם חלק מפעילות השיווק. החברה מתכננת לגייס חוב נוסף של 100-150 מיליון דולר בשנה הקרובה.
החברה פונה אל קבוצות של מהגרים ועם מחלקות כח אדם של החברות שמביאות את מהגרי העבודה הללו, דוגמת גוגל ועם חברות רילוקיישן. לאחר שהפעילה פיילוט מצומצם בשנים האחרונות, השנה החברה מתחילה להציע כרטיסי אשראי לקהל הרחב, באמצעות שירות דיגיטלי המאפשר לעובדים המבצעים רילוקיישן לקבל כרטיס אשראי מהיום הראשון בארה"ב, עם מסגרת אשראי גבוהה וללא צורך בהצגת היסטוריית אשראי באמריקה. בנוסף, השירות יכול להתאים לסטודנטים מקומיים אשר מתחילים את חייהם הפיננסיים בארה"ב ללא דירוג אשראי.
"הרבה אנשים מצוינים עוברים לארה"ב, ומתחילים את החיים הפיננסיים שלהם מאפס"
"שלושה מתוך ארבעת המייסדים עברנו לארה"ב באיזשהו שלב, ולא הצלחנו להוציא כרטיס אשראי. אני מכרתי חברה בישראל, עברתי לארה"ב, ואני לא יכול אפילו לתאר את התחושה שאתה עולה על מטוס ותוך 12 שעות אתה הופך ללא כלום. הרי כל השיטה האמריקאית בנויה על דירוג אשראי, והרבה אנשים מצוינים עוברים לארה"ב, וגם אמריקאים שמסיימים קולג', מתחילים את החיים הפיננסיים שלהם מאפס - אף אחד לא מוכן לתת להם אשראי, אבל להתקיים בארה"ב בלי אשראי זה בלתי אפשרי. בלי דירוג טוב, לא ניתן לקבל משכנתא, הלוואה לרכישת רכב או קו טלפון", מספר רוזנרוט בשיחה עם "גלובס". "בנינו מערכת שתנהל את התשלומים בשביל הלקוח, גם כדי שיעבדו נכון בשבילך וגם כדי לבנות את ציון האשראי הכי חזק שאפשר".
"כדי לקבל אשראי לפני שלושים שנה, היית יושבת בבנק, הפקיד או הפקידה היו מכירים אותך, את המשפחה שלך, לאן את הולכת, ועל סמך זה היו מקבלים החלטה האם את מתאימה לקבלת אשראי. אבל באיזשהו שלב העולם עבר לעבוד בדרך אחרת - מאנשים הפכנו למספרים - לציון אשראי", מוסיף רוזנרוט.
"אנחנו משתמשים בטכנולוגיה כדי להחזיר את הזהות שלך לתמונה. וברגע שאנחנו מבינים את זה החלטת האשראי נהיית פשוטה יותר. אנחנו מסתכלים על למעלה מ-360 מקורות מידע שונים כדי לקבל החלטה, אבל לב העניין פה הוא לא איזה דאטה אנחנו מוצאים אלא איזה תובנות אנחנו מוציאים ממנו. הרבה מהאמנות של מה שאנחנו עושים זה סביב השאלה איך מייצרים רצפים שונים של מידע כדי להשיג תובנות ברורות שמאפשרים לנו לצפות מה כל לקוח יעשה - וככה אנחנו יכולים להגיד 'היא הולכת לעבוד בגוגל' או 'הוא הולך לעבוד במקינזי'".
כדי לעשות זאת, החברה מחלקת את הלקוחות הפוטנציאלים שלה ל"קבוצות זהות" מצומצמות, כמו סטודנט בתחום כזה או אחר, מהגר עבודה בתחום ההייטק, או יזם שעבר לארה"ב כדי להקים חברת סטארט-אפ. כל לקוח שנרשם לשירות נדרש לספק לחברה גישה למקורות מידע שונים, על בסיסם היא בודקת את ההתאמה שלו לכל אחת מהפרופילים הללו. כך, החברה מייצרת דירוג ללקוחותיה, לא על בסיס העבר הפיננסי שלהם, אלא על בסיס תחזיות לעתיד, ומאפשרת גם למהגרים ואנשים אין להם עבר פיננס במדינה לקבל מסגרת אשראי.
תעודת זהות:
הקמה: 2015
מייסדים: אלנור רוזנרוט (מנכ"ל), יונתן יעקבי (ראש ניהול סיכונים), שחר נחמד (סמנכ"ל טכנולוגיה) והבנקאי האמריקאי רוברט הרטהיימר (מנהל רגולציה).
עובדים: 33, 16 בישראל
משרדים: תל אביב
גיוסי הון: 18 מיליון דולר
משקיעים בולטים: Strathmore, 500 Startups וסער ווילף.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.