חברת טסלה רשמה בישראל לפני כשבועיים חברת בת בבעלות מלאה בשם "טסלה מוטורוס ישראל". הסיבה לרישום החברה היא ככל הנראה תקנות ייבוא הרכב בישראל, שמחייבות יבואן רכב להיות חברה, שרשומה בישראל.
על פי רשם החברות, תיאור החברה הוא "ייבוא, הפצה, מכירה, אחזקה ותיקון של כלי רכב חשמליים ומערכות ציוד אגירת אנרגיה נייחים, מערכות וציוד ייצור אנרגיה, לרבות פנלים סולריים, מערכות אנרגיה סולרית, ו/או מערכות המרת אנרגיה סולרית אחרות, ובאופן כללי כל מערכות ייצור אנרגיה אחרות, מוצרים נלווים, חלקים, אביזרים וציוד נלווה, ולפתח, להיות בעלים לתפעל, לרכוש, למכור, לתחזק, לתכנן, להנדס, להשיג, לבנות, להתקין ולהזמין מערכות אגירת אנרגיה נייחים, מערכות וציוד יצור אנרגיה (בין במישרין ובין דרך הקמת גופים לתכלית מיוחדת שנוצרו לצורך אחזקת נכסים כאמור)"
מההגדרה עולה לראשונה כי טסלה מעוניינת לפעול בישראל לא רק בתחום שיווק כלי הרכב החשמליים אלא גם בתחום האנרגיות המתחדשות, בדגש על אנרגיה סולארית. יצוין כי לטסלה יש גם חברה-בת שעוסקת בפיתוח ושיווק פאנלים סולאריים וגגות רעפים מתקדמים, שהוקמה ב-2016, ולאחרונה החלה בשיווק דור חדש ומתקדם של "גגות זכוכית סולאריים" שלטענתה ממירים אנרגיה סולארית לחשמל בצורה יעילה יותר מכל פתרונות קיימים אחרים. הפיתרון של טסלה עבור בתים פרטיים משתלב גם עם עמדות טעינה חדשניות, שמאפשרות לבעלי הבית לאגור אנרגיה ולהשתמש בה לצרכים ביתיים, דוגמת טעינת הרכב או שימוש ברשת הביתית, ולא לשלוח את החשמל הסולארי לרשת הארצית כמקובל. המיזם החל כשיתוף פעולה עם חברת SOLAR CITY אותה רכשה טסלה בכ-2.6 מיליארד דולר ב-2016. הכתובת הרשומה של החברה בישראל היא משרד עורכי דין נשיץ ברנדס, שמייצג את טסלה בישראל.
כפי שנחשף ב"גלובס" בחודשים האחרונים ביצעה טסלה מספר מהלכי הכנה לקראת כניסתה לישראל ובהם מגעים עם גורמים בענף הטעינה כחלק מההכנסות לפרישת רשת הטעינה הייחודית של החברה ופרסום מודעות לגיוסי כוח אדם ניהול ותפעולי שהוסרו לאחר מכן בשל עודף פניות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.