רק לפני ימים ספורים נודע כי מועצת תאגיד השידור החליטה להפסיק את ההתקשרות עם קשת על בחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון באמצעות "הכוכב הבא לאירוויזיון" - כפי שנהוג היה בשבע השנים האחרונות. בקשת אולי הופתעו, אך מתברר כי לפחות לשלבים הראשונים של הבחירה קיימת בתאגיד תוכנית מסודרת.
ל"גלובס" נודע כי כפועל יוצא מאסטרטגיית "דיגיטל תחילה" שמובילה את התאגיד, נבנה מודל המסתמך על המודל הצ'כי, שבו חלק ניכר מבחירת הנציג לאירוויזיון נעשה על-ידי הקהל בדיגיטל.
במסגרת המהלך תוציא מחלקת הדיגיטל של התאגיד קול קורא המזמין אמנים שמעוניינים להתמודד בתחרות להכין שיר ולשלוח קלטות אודיו ווידאו שלהם באיכות הפקה גבוהה. שלב גיוס הקלטות יגובה במהלכי יחסי ציבור.
על-פי ההערכות, בשלב הזה יגיעו לתאגיד מאות קלטות וידאו. את הניפוי הראשוני יעשה הקהל, שיוכל לצמצם את מספר המועמדים לכמה עשרות. בשלב הבא תוקם ועדה מקצועית שתבחר מספר מצומצם של שירים, ורק אז תעלה התחרות למסך הטלוויזיה בהפקה של מספר תוכניות, בהן ייבחר בסוף התהליך הנציג או הנציגה לאירוויזיון.
בשוק מעריכים כי על השלב הטלוויזיוני יוציא התאגיד מכרז בין חברות ההפקה, שיוזמנו להציע, בין היתר, את הפורמט המדויק בו יתקיים האירוע הטלוויזיוני.
נציין כי מדובר בבחירת נציג ישראל לאירוויזיון 2021, שכן הנציג לאירוויזיון 2020 עדיין נבחר דרך התוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון", שמשודרת בקשת בימים אלה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.