אחרי טוויטר, גם ספוטיפיי מודיעה כי היא תאסור פרסומות פוליטיות על גבי הפלטפורמה שלה החל מתחילת העשור באחד בינואר. זאת, בניגוד לעמדה של פייסבוק ומייסדה מארק צוקרברג, שעומדים בסירובם לצנזר מודעות פוליטיות, גם אם יש בהן פוטנציאל לפייק ניוז. על פי דיווח עדכני של החברה מחדש זה, בין החודשים יולי ועד ספטמבר 2019 השתמשו בספוטפיי 141 מיליון איש ברחבי העולם. נראה שעכשיו אחרי שספוטיפיי קפצה על עגלת החרם, הכדור עובר לידיים של טים קוק, שיצטרך להחליט מה לעשות באפל מיוזיק, בנוגע לפרסומים פוליטיים. במיוחד נוכח הבחירות בארה"ב בשנה הבאה.
חברת ספוטפיי מסרה למגזין "אד אייג'" (Ad Age) כי ההחלטה נובעת מכך שאין בידיה כלים לסנן מודעות פוליטיות בשלב הזה ולבחון את התוכן שלהן באופן אחראי. לפי דיווח ב-CNBC, בשלב זה ספוטפיי משאירה לה אפשרות לחזור בה מההחלטה.
על פי הדיווח, המדיניות של ספוטיפי משליכה גם על הפרסומות בפודקסטים הבלעדיים לפטפורמה. לא ידוע כמה מהכנסות החברה מגיעות מפרסומים פוליטיים. יחד עם זאת, פרסום פוליטי כן יתאפשר בפודקסטים שאינם בבעלות החברה או בהסכמי בלעדיות איתם.
בסוף אוקטובר הודיע מייסד טוויטר ג'ק דורסי ברשת החברתית כי החל מ-22 בנובמבר תשתנה מדיניות הפרסום ברשת, ופרסומות פוליטיות לא יותרו על גבי הפלטפורמה. "מסרים פוליטיים מקבלים חשיפה כשאנשים מחליטים לעקוב אחר משתמשים אחרים או לצייץ ציוצים מחדש. תשלום בעבור תפוצה רחבה יותר כופה מסרים פוליטיים על אנשים ולא מאפשר להם להחליט בשביל עצמם. אנחנו לא חושבים שכסף צריך להשפיע על ההחלטה הזאת", צייץ דורסי.
ההחלטה של טוויטר לא נפלה בחלל ריק, אלא נישאה על גלי הביקורת שהופנו כלפי המדיניות של פייסבוק וכן כלפי המנכ"ל והמייסד שלה, מארק צוקרברג, בשבועות שקדמו להחלטה פלטפורמת הציוצים, שקובעה כי הרשת החברתית הנפוצה בעולם לא תסיר פרסומות של פוליטיקאים ומפלגות גם אם יימצא בהן "פייק ניוז מובהק".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.