פריון שוב מעלה את תחזית ה-EBITDA השנתית, ליותר מ-30 מיליון דולר

מעלה מתחזית של 27-25 מיליון דולר שפרסמה באוגוסט • מניית חברת האינטרנט עלתה 139% בשנת 2019

דורון גרסטל, מנכ"ל פריון / צילום: תמר מצפי
דורון גרסטל, מנכ"ל פריון / צילום: תמר מצפי

לאחר סיום שנת 2019, בחברת האינטרנט פריון   מעלים שוב את תחזית ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) לשנה זו, ומצפים ליותר מ-30 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת שהייתה ל-27-25 מיליון דולר. בחברה מציינים כי השיפור ב-EBITDA נובע מהכנסות גבוהות מהצפוי. הדוחות הכספיים לסיכום 2019 יפורסמו ב-12 בפברואר. בעקבות העלאת התחזית, מניית פריון עלתה בשעות הבוקר במסחר בתל אביב ב-6%.

בכך, פריון תרשום צמיחה ב-EBITDA בהשוואה לשנת 2018, בעוד שלפי התחזיות הקודמות היא הייתה אמורה לרשום ירידה בסעיף זה. ב-2018, ה-EBITDA המתואם הגיע ל-29.6 מיליון דולר. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2019 הוא הסתכם ב-20.2 מיליון דולר, כך שברבעון הרביעי צפוי ה-EBITDA המתואם של פריון להתקרב ל-10 מיליון דולר על מנת להגיע ליעד התחזית.

בתחילת השנה, פריון ציפתה שה-EBITDA השנתי יסתכם ב-22-24 מיליון דולר. בחודש מאי העלתה החברה את התחזית ל-24-26 מיליון, ובאוגוסט היא עדכנה אותה שוב כלפי מעלה ל-25-27 מיליון דולר. עם פרסום דוחות הרבעון השלישי ציינו בחברה כי הם מצפים להגיע לרף העליון של התחזית, אך כעת כאמור הם מעלים אותה.

פריון, המנוהלת על-ידי דורון גרסטל, מספקת תוכנות ושירותים במטרה לסייע למפתחי תוכנות ואפליקציות בהפצה ובמוניטיזציה. פעילות נוספת של החברה היא פיתוח והפצה של קמפיינים פרסומיים. החברה נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב ושווי השוק שלה הוא 171 מיליון דולר, אחרי עלייה של 139% במחיר המניה בשנת 2019.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2019, הכנסות פריון הסתכמו ב-183 מיליון דולר, עלייה של 1.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2018. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 7 מיליון דולר לעומת 3.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי בשלושת הרבעונים הראשונים הסתכם ב-12.8 מיליון דולר, לעומת כ-12 מיליון דולר בתקופה המקבילה.