4.5 מיליון התיירים שהגיעו לישראל ב-2019 שיפרו גם את מספר הלינות שהגיעו לשיא: בשנה זו נרשמו כ-12.1 מיליון לינות תיירים במלונות בישראל, עליה של 4.7% לעומת שנת 2018, עליה של 14.1% לעומת שנת 2017. יצוין כי העלייה במספר התיירים הסתכמה ביותר מ-10%, הפער בין מספר הלינות לזה יכול להיות מוסבר גם בבחירה של מקומות לינה אלטרנטיביים דוגמת דירות להשכרה, Airbnb.
לעומת הגידול במספר לינות התיירים זו השנה הרביעית שמספר הלינות של ישראל נשאר באותו המקום והוא הסתכם ב-13.7 מיליון לינות. סך הלינות של ישראלים ושל תיירים הגיע ל-25.8 מיליון - עליה של 2.6% לעומת 2018 ועליה של 6.6% לעומת 2017. לינות התיירים היוו כ-47% מסך הלינות. מרבית לינות התיירים נרשמו בירושלים (כ-34%) , בת"א (כ-24%) ובטבריה וסובב כנרת (כ-11%). אל מול מספר לינות הישראלים שלא צומח נציין את הגידול במספר היוצאים לחו"ל, יותר מ-9 מיליון ישראלים נכון ל-2019. הישראלים שכן נפשו בישראל נשארו ברובם באילת (כ-45%) , בים המלח (כ-11%) ובטבריה וסובב כנרת (כ-8%).
תפוסת החדרים הארצית הממוצעת עלתה ל-69.5%, לעומת, שעור התפוסה הממוצע -2018 שהסתכם ב- 68% ו-66.6% בשנת 2017. התפוסה הגבוהה ביותר נרשמה בת"א - 76%, אחריה באילת 73%, בירושלים, 72%, בנצרת, 72%, ים המלח, 70%, בהרצליה, 69%, בטבריה וסובב כינרת - 68%, בחיפה שיעור התפוסה השנתי עמד על 65% ובנתניה על 59%. מצבת החדרים עמדה בסוף שנת 2019 על 55,431 חדרים - תוספת של כ-800 חדרים לעומת 2018.
העיניים נשואות לאילת - העיר שעמדה במוקד המאבק נגד סגירת שדה דב, שראש העיר והמלונאים שם היו חרדים לצניחה במספר הלינות בעיר עם סגירת שדה דב - אלו גילו שהישראלים אמנם טסים הרבה פחות (ירידה של 30% בטיסות) אבל לא מוותרים על אילת, אליה הם מגיעים ברכב (וחווים פקקים איומים בעונות השיא בעיר). באילת יש 11 אלף חדרי בתי מלון, מספרם לא זז בשנים האחרונות (וכעת הוא יתעורר עם הכרזה על הקמת בתי מלון חדשים). את עיקר הלינות באילת מספקים התיירים הישראלים שמספרם הסתכם על פני השנה -6.2 מיליון לינות מתוך סך של 7 מיליון לינות כולל תיירים.
אילת לא ירדה כלל לעומת שנה קודמת גם אחרי סגירת שדה דב ב-1 ביולי 2019, גם שיעור התפוסה הממוצע באילת עלה ל-73.2% לעומת 72.6% בשנה קודמת. מי כן שילם את מחיר סגירת שדה דב? חברות התעופה הישראליות, ארקיע האמונה על 70% מהפעילות הפנים ארצית וישראייר. הביקוש לטיסות שעברו למסלול נתב"ג-רמון אחרי סגירת שדה דב ואחרי סגירת נמל התעופה באילת ירד עם הארכת משך ההגעה לאילת מהמרכז לאור הליך הטרום טיסה בנתב"ג. ישראייר העתיקה את חלק מהפעילות שלה לטיסות מחיפה לאילת אולם המספרים מלמדים על ירידה של 30% בביקוש לטיסות לאילת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.