חברת שיכון ובינוי צפויה לרשום ברבעון הרביעי של 2019 הפסד נוסף של כ-20 מיליון דולר בגין פרויקט סלילת כביש האגרה ביוסטון, לו היא שותפה. בסך-הכול צפוי פרויקט זה להסב לשיכון ובינוי הפסד של כ-50 מיליון דולר ב-2019 כולה בגין פעילותה זו בארה"ב.
שיכון ובינוי שותפה בשיעור של 21.6% בפרויקט נתיבי האגרה המהירים ביוסטון, שבמדינת טקסס. הפרויקט הוצג בדוחותיה לרבעון השלישי של 2019 לפי שווי מאזני של 168 מיליון שקל. שווי זה מייצג את חלקה של שיכון ובינוי בהון העצמי של השותפות ובהלוואות הבעלים שניתנו לה. מדובר בפרויקט להקמה ותפעול בזכיינות של כביש אגרה כאשר תקופת ההפעלה אמורה להתחיל ב-2020 ולהימשך עד 2068.
בדוחות לסיכום הרבעון השלישי של 2019 ציינה שיכון ובינוי כי צפוי עיכוב נוסף של מספר חודשים במועד המסירה של פרויקט נתיבי האגרה ביוסטון. בחברה הסבירו כי העיכוב נובע מגורמים שונים שחלקם אינם בשליטתה, ובכלל כך מספר אירועי מזג אוויר אשר השפיעו על קצב התקדמות העובדות וכן עדכון העלויות הישירות והעלויות העקיפות הצפויות עד למועד סיום הפרויקט.
כתוצאה מהאמור, רשמה שיכון ובינוי בגין פרויקט זה הפסד של כ-30 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2019, מתוכו 16 מיליון דולר ברבעון השלישי לבדו. לפי נתונים שפרסמה החברה, הניבה לה פעילות סלילת כבישי האגרה ביוסטון הכנסות של 607 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2019, לצד הפסד גולמי של 91 מיליון שקל והפסד נקי של 139 מיליון שקל.
המניה זינקה ב-177% בשנה האחרונה
צבר ההזמנות של שיכון ובינוי מפעילות זו הסתכם בסוף ספטמבר 2019 ב-837 מיליון שקל. אתמול דיווחה כאמור שיכון ובינוי כי "על בסיס המידע שהתקבל מהנהלת השותפות הקבלנית, כחלק מתהליך בחינה שוטפת של הצפי לגמר ושל עלויות הפרויקט, מעריכה החברה, כי עלויות ההקמה של הפרויקט תגדלנה, ועקב כך צפוי להירשם בדוחותיה הכספיים המאוחדים של החברה לרבעון הרביעי לשנת 2019, הפסד של כ-20 מיליון דולר בגין פרויקט זה. עוד יצוין כי לאור תהליך בדיקת הנתונים כאמור לעיל, שנמצא עדיין בשלבי בחינה, ייתכן שינוי נוסף בעלויות הפרויקט".
שיכון ובינוי, שבשליטת נתי סיידוף, נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-7 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה זינקה ב-177% בשנה האחרונה על רקע השיפור בעסקיה ומינויו של אייל לפידות למנכ"ל החברה. את תשעת החודשים הראשונים של 2019 סיימה שיכון ובינוי ברווח נקי המיוחס לבעלים של 402 מיליון שקל, וזאת למרות ההפסד מהפרויקט ביוסטון. רווח נקי זה זה משקף צמיחה של 118% בהשוואה לרווח אותו רשמה החברה בתקופה המקבילה ב-2018.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.