החטאים של התקשורת - הכל מפוזיציה / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס
חשיפת הנעשה בחדרי החקירות של תיקי פרשות 2000 ו-4000 הוציאה לאור את הקשרים המכוערים בין פוליטיקאים לעיתונאים ופגעה עוד יותר באמון השברירי שהציבור רוחש לתקשורת. איך השפיעה חשיפת הפרשות על כלי התקשורת והאם בעלי ההון והפולטיקאים הבינו שכללי המשחק צריכים להשתנות ● ענת ביין-לובוביץ' ● לחצו כאן לכתבה המלאה
יש עלייה מתמשכת באמון הציבור בתקשורת הממוסדת, ומנגד הרשתות החברתיות מתחילות לאבד מקסמן בגלל ההבנה שהן מקור בעייתי לצרוך בו חדשות • והנה תוצאה צפויה אך מטרידה: לפי סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה, רמת האמון קשורה מאוד לעמדה הפוליטית ● ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר ● לחצו כאן לכתבה המלאה
החטאים של התקשורת - ניגוד אינטרסים / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק
לשאלה מדוע אנשי עסקים רוכשים עסק ללא מודל כלכלי יש תשובות מדאיגות. למשל: סינרגיה עם עסקים אחרים, תרומה לפרופיל הציבורי או האישי, הגנה אפשרית מנושים או רווח פוליטי. מה אנחנו יכולים לעשות? ● עו"ד אלעד מן ● לחצו כאן לכתבה המלאה
הפגנה בכיכר הבימה / צילום: לידר ארצי
תשוקה לייפות את הסיפור על חשבון האמת, משקעים מעבודות קודמות, עיסוקים זרים ומעורבות בעניינים ציבוריים. הטיות הן חלק בלתי נמנע מחייו של כל עיתונאי, וגם כותב שורות אלה לא חף מכך. כך הייתי שותף לפגיעה באמון הציבור בתקשורת ● יפתח בריל ● לחצו כאן לכתבה המלאה
החטאים של התקשורת - החוק השיווקי / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס
פרסום סמוי, או בשמות המכבסה השונים שלו - "תוכן שיווקי", "תוכן ממומן", "המלצות קריאה" או פשוט "כל כתבה שאתם רואים פה" - הוא אחת הדוגמאות המושלמות שסיפקה לנו ההיסטוריה לפתגם "ניסר את הענף שהוא יושב עליו" והתשובה הכי ישירה לשאלה מדוע אבד האמון בתקשורת ● שוקי טאוסיג ● לחצו כאן לכתבה המלאה
החטאים של התקשורת - רשתות חברתיות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס
לרשתות החברתיות יש תרומה לשחיקת האמון במדיה המסורתית, אך נראה שהן דווקא חיזקו את אמון הציבור בעיתונאים עצמם. לצד זאת, גופי התקשורת והציבור משלמים על כך מחיר לא מבוטל. שוחחנו עם כמה מהם שעבורם הטוויטר הוא מקום העבודה השני ● ענת ביין-לובוביץ' ● לחצו כאן לכתבה המלאה
רשת חברתית / שאטרסטוק
יש הרבה מגרעות בכניסה של העיתונאים לרשתות החברתיות, אבל דבר אחד חיובי יצא מכך: הציבור נחשף לדעות שלהם ● אבישי גרינצייג ● לחצו כאן לכתבה המלאה
החטאים של התקשורת - תת ייצוג בתקשורת / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס
בכל הקשור למקומם של הערבים במציאות של 2020 - התקשורת משתרכת מאחור. במקום לספק תמונה מגוונת, מורכבת ושלמה של המצב הנוכחי, היא ממשיכה לשעתק ולשמר סטריאוטיפים ודעות קדומות של החברה היהודית לגבי הערבים. הפגיעה היא בסופו של דבר בכל הצופים ● כאמלה טיון ועידן רינג ● לחצו כאן לכתבה המלאה
החטאים של התקשורת - פייק ניוז / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס
אי-דיוק בעובדות היא מחלה עיתונאית מוכרת שגורמת לקוראים לחשוד בדיווחים. כדי לשקם את האמינות, עיתונים שואבים השראה מהתנועה הפורחת של בודקי עובדות • במה יכולות שיטות שנועדו להיאבק בהטעיות של פוליטיקאים להשפיע על העיתונות, ואיך זה עובד אצלנו? ● צוות המשרוקית של גלובס ● לחצו כאן לכתבה המלאה
המדיה החדשה היא בור ללא תחתית שתובע חומרים סביב השעון - ויש מי שנכנס לוואקום. דבר היח"צן ● אורלי כתב ● לחצו כאן לכתבה המלאה
החטאים של התקשורת - המודל העסקי / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס
הנגיסות הראשונות הגיעו מהאינטרנט, אחריהן באו פייסבוק וגוגל וגזרו את חלקן • אפשר להמשיך לטמון ראש בחול ולהמתין לרגולטור, אבל עדיף לכלי התקשורת להכיר בכך שהפסידו במאבק על שוק הפרסום, ולבסס את המודל העסקי על גביית תשלום עבור תוכן ● יונתן כיתאין ● לחצו כאן לכתבה המלאה
החטאים של התקשורת - דעה מול עובדה / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס
כדי להגביר את אמון הציבור אין די בשילוב בעלי דעות ימניות בצמתים מרכזיים בתקשורת ● ירון דקל ● לחצו כאן לכתבה המלאה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.