שנת 2019 הייתה שנה טובה לחברת האינטרנט פריון נטוורקס - ומנייתה זינקה בשנה זו בכ-140%. מתחילת 2020 המניה טיפסה ב-34% - והיום, לאחר שהחברה פרסמה את דוחות 2019, המניה עלתה במהלך המסחר בבורסת תל אביב בעוד 8.5%. במקביל לדוחות החיוביים, החברה גם הודיעה על העמקת קשריה עם מיקרוסופט.
פריון, ששווי השוק שלה 211 מיליון דולר, מספקת תוכנות ושירותים במטרה לסייע למפתחי אפליקציות ותוכנות בהפצה ובמוניטיזציה, ובמקביל פועלת בתחום הפיתוח וההפצה של קמפיינים פרסומיים. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים, הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח, כשרשמה ברבעון הרביעי הכנסות של 78.3 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 32 סנט למניה - 15 סנט מעל לתחזיות האנליסטים.
ההכנסות ברבעון הרביעי משקפות לפריון צמיחה של 8.7% לעומת הרבעון המקביל ב-2018. תחום החיפוש באינטרנט תרם 51.8 מיליון דולר מהכנסות הרבעון - צמיחה של 49.3% מהרבעון המקביל ב-2018, ואילו תחום הפרסום היווה 26.4 מיליון דולר מהכנסות החברה - ירידה של 29.1%.
בשנה כולה ההכנסות הגיעו לכ-261 מיליון דולר - עלייה של 3.4% ביחס ל-2018 - שנת צמיחה ראשונה אחרי שלוש שנים. גם ברמה השנתית, תחום החיפוש (שכבר הוספד בעבר) של פריון צמח, בשיעור של 36.8% לכ-174 מיליון דולר, ותחום הפרסום (שאליו פריון נכנסה בעבר כדי לפצות על השחיקה בתחום החיפוש) ירד ב-30.3% ל-87.9 מיליון דולר.
לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), פריון רשמה ב-2019 רווח נקי של 12.9 מיליון דולר - עלייה של כ-59% לעומת 2018, מתוך זה 5.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי.
על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי השנתי של פריון גדל ב-21.5% ל-21.6 מיליון דולר - מתוכם 8.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי. הרווח הנקי למניה בשנה כולה הסתכם ב-83 סנט.
צפי להמשך צמיחת ה-EBITDA השנה
ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של החברה הגיע בשנה החולפת ל-32.4 מיליון דולר, לעומת 29.6 מיליון דולר ב-2018, וזאת בהתאם לתחזיות המוגבהות שמסרה החברה בחודש שעבר. בשנת 2020 הצפי הוא להמשך צמיחה ב-EBITDA, לרמה של 38-40 מיליון דולר.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של פריון נטוורקס הסתכם ב-44.7 מיליון דולר ב-2019, ובסוף השנה יתרת המזומנים וההשקעות של פריון עמדה על 62.8 מיליון דולר.
במקביל, הודיעה החברה על הידוק קשריה עם מיקרוסופט, והיא מדווחת על השקת מנוע חיפוש חדש ומאובטח - privado - השומר על פרטיות המשתמשים. המנוע פותח על ידי חטיבת החיפוש CodeFuel של פריון, בשיתוף בינג של מיקרוסופט. בחברה מציינים כי כדי למנוע איסוף מידע על המשתמשים, השימוש במנוע החיפוש נעשה באמצעות קוד משתמש וקישור אנונימי לחיפוש המבוקש, המסופק על ידי בינג.
"תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2019 כולה מהוות שיפור משמעותי ביחס לתקופה המקבילה", מסר המנכ"ל דורון גרסטל. "חיזוק הצוות המוביל וההשקעות שביצענו בחדשנות טכנולוגית, מיצבו אותנו טוב יותר במתן מענה לצרכי המפרסמים בשוק המתאפיין בשינויים מהירים. אסטרטגיית גיוון המוצרים שלנו אינה מושפעת ממעבר תקציבי פרסום בין שלושת הסגמנטים העיקריים של הפרסום הדיגיטלי - חיפוש, רשתות חברתיות ואתרי תוכן. כתוצאה מכך, הכנסותינו ב-2019 צמחו לראשונה זה שלוש שנים, ואנו נכנסים ל-2020 בתנופה חזקה. הרכישה האסטרטגית של Content IQ תאיץ את התוכניות להשגת צמיחה השנה ומעבר לכך".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.