אחרי 13 שנה: לנדוור, חברת הקפה בהובלת אורי פדרמן, מסיימת את הסכמי ההפצה שלה עם אסם-נסטלה ועוברת לשסטוביץ - כך נודע ל"גלובס". מוצרי הקפה של לנדוור יפסיקו באופן מדורג להיות מופצים לשוק הקמעונאי על-ידי חברת המזון השלישית בגודלה בישראל - אסם-נסטלה - ויעברו להיות מופצים תחת חברת הטואלטיקה והמזון הפרטית בראשות יוני שסטוביץ.
היקף המכירות והסחר שהפיצה אסם מוערך בכ-20 מיליון שקל בשנה, אך הוא כלל רק את הקפה השחור והאספרסו של לנדוור, בעוד שאת הפצת קפסולות הקפה שלה לרשתות ביצעה לנדוור באופן עצמאי ונקודתי, ובהמשך היא נעשתה על-ידי דנשר.
כעת תבקש חברת הקפה לכלול תחת פעילות ההפצה שלה גם את הקפסולות, ואלה יועברו לשסטוביץ. לפי הערכות, פעילות ההפצה הזו צפויה להביא לשסטוביץ תוספת למחזור של כ-5 מיליון שקל בשנה בזכות עמלת ההפצה שתעמוד על כ-15%-20% מהמכירות.
החיבור בין קפה לנדוור לאסם החל ב-2007 כשאסם העניקה ללנדוור את עוצמתה כענקית מקומית בשוק המזון - ונתנה לה כוח מיקוח מול הקמעונאים בשילוב עם מערך הפצה רחב בקנה-מידה מקומי. מאז פעילות ההפצה של מוצרי לנדוור קפה מתבצעת בעיקרה באמצעות קבוצת אסם-נסטלה.
בשנים האחרונות התרחשו מספר שינויים: נסטלה רכשה את מלוא הבעלות באסם, ולנדוור נכנסה לקטגוריית ליבה מבחינת נסטלה - קפסולות הקפה של נספרסו ישראל, שנמצאת אף היא בבעלות נסטלה.
אסם למעשה מנועה מלהפיץ את הקפסולות של לנדוור מנימוקים של הגבלים עסקיים. מי ששולטת כיום בשוק הקפה ברשתות המזון בישראל היא שטראוס, ונספרסו היא השחקנית הגדולה ביותר בשוק הקפסולות.
מאסם נמסר: "החברות הגיעו להסכמה הדדית על הפסקת ההסכם בעוד כ-6 חודשים."
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.