חברת ההלבשה דלתא גליל דיווחה היום (ד') על תוצאות שיא ברבעון הרביעי של 2019 ובשנה כולה, אולם הזהירה כי היא עלולה להציג ירידה ברווח הנקי ב-2020 בשל השפעת אפקט נגיף הקורונה. בתגובה לחדשות צנחה מניית דלתא גליל בכ-5% במסגרת המסחר בבורסה והשלימה נפילות של 22% בתוך שלושה חודשים ושל 31% בתוך כשנה.
דלתא גליל תעשיות מייצרת ומשווקת מוצרי הלבשה תחתונה, ג'ינס ומוצרי הלבשה עליונה ממותגת. בנוסף מייצרת החברה עבור חברות מובילות בענף מוצרי הלבשה לגברים ונשים, וכן גרביים, הלבשת ילדים, הלבשת פנאי והלבשת ספורט.
ברבעון הרביעי של 2019 צמחו הכנסות החברה ב-11% ל-504.8 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון המקביל ב-2018. הרווח התפעולי גדל ב-36% ל-52.2 מיליון דולר, ואילו הרווח הנקי לבעלי המניות טיפס ב-45% ל-35.7 מיליון דולר.
במקביל לפרסום התוצאות דיווחה דלתא גליל כי תחלק בחודש הבא לבעלי מניותיה דיבידנד של 6.5 מיליון דולר.
בוגארט דחפה את התוצאות למעלה
בשנת 2019 כולה הציגה דלתא גליל עלייה של 13% בהכנסות ל-1.69 מיליארד דולר וצמיחה של 29% ברווח התפעולי ל-103.7 מיליון דולר. הרווח הנקי לבעלי המניות צמח ב-2019 ב-19% ל-57.9 מיליון קל, ואילו תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-155 מיליון דולר.
לדברי דלתא גליל, השיפור בתוצאות במהלך 2019 נבע בעיקר מעלייה במכירות ומאיחוד לראשונה של תוצאות חברת בוגארט, שמייצרת מוצרי הלבשה תחתונה ושנרכשה במהלך 2019. עם זאת, בנוגע לעתיד מציינת החברה כי היא צופה פגיעה של 5-7 מיליון דולר ברווח התפעולי שלה במחצית הראשונה של 2020 ובשנה כולה, וזאת כתוצאה מהשפעת נגיף הקורונה.
להערכת הנהלת דלתא גליל, החברה תציג ב-2020 צמיחה של 3%-5% במכירות לרמה של 1.74-1.77 מיליארד דולר, ועלייה של 1%-7% ברווח התפעולי לפני סעיפים חד-פעמיים לטווח של 107-113 מיליון דולר. עם זאת, הרווח הנקי צפוי לנוע בטווח של 57-62 מיליון דולר ולגלם אפשרות לעלייה של 3% אבל גם לירידה של 5%.
נכון לסוף 2019 מציגה דלתא גליל הון עצמי לבעלי המניות של 506.7 מיליון דולר, המהווה 32% מסך המאזן. לחברה יש מזומנים בשווי של 109.2 מיליון דולר וכן חוב פיננסי של 459.7 מיליון דולר, מתוכו 51.3 מיליון דולר לטווח קצר.
"ממשיכים להשקיע בשיפור מכירות האונליין"
אייזיק דבח, מנכ"ל דלתא גליל ובעל השליטה בחברה, ציין היום כי הוא שמח על השיאים שהציגה דלתא ברבעון הרביעי וב-2019 כולה. "התוצאות הטובות נבעו בעיקר מתחומי פעילות חטיבה גלובלית פלח השוק העליון, דלתא ישראל ודלתא מותגים אירופאים, בשילוב ביזור קטגוריות המוצרים, השווקים ופלחי השוק אליהם אנו פונים", הסביר דבח.
עוד ציין דבח כי "אנו ממשיכים להשקיע בשיפור מכירות האונליין, שצמחו השנה בקצב דו-ספרתי. כמו כן, המפעל שלנו בווייטנאם הפך גם הוא לרווחי במהלך הרבעון הרביעי, ואנחנו צופים שהוא ימשיך להיות רווחי גם בשנת 2020. רכשנו את הפעילות של בראיולה (Brayola) כחלק מאסטרטגיית הצמיחה של פעילות האונליין שלנו.
"במהלך החודשים האחרונים אנו מרכזים מאמצים בהטמעת הרכישה החדשה שלנו, קבוצת בוגארט (Bogart), שתוצאותיה עלו על ציפיותינו. גם פעילות מוצרי הגברים הממותגת של אמיננס (Eminence) ממשיכה לתרום לרווחיות של דלתא מותגים אירופאים, במקביל לצמיחה הכללית במכירות תחום הפעילות.
"במבט קדימה, נמשיך להתמקד בחיזוק מגוון המוצרים שלנו, תוך שימוש ביכולותיה של בוגארט. בכוונתנו להציג ללקוחות דלתא את מוצריה של בוגארט ולהכניס את מוצרי דלתא ללקוחות של בוגארט. כמו כן, אנו מתכננים לפתח מוצרי נשים וילדים עבור המותג Eminence תוך מינוף התשתית והנוכחות האירופאית החזקה שלנו".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.