מניית איתוראן נפלה אתמול בנאסד"ק ב-10%, השלימה בכך ירידה של כ-44% בשנה האחרונה וחזרה לרמות המחירים של לפני כארבע שנים, לאחר שהחברה פרסמה את דוחות 2019. מניית איתוראן, שנסחרת כעת במחיר של כ-20 דולר, משקפת לחברה שווי שוק של 421 מיליון דולר. איתוראן מספקת שירותים לסביבת הרכב, כמו לדוגמה איתור של מכוניות גנובות, ניהול ציי רכב ועוד.
בדוחות הרבעון הרביעי שפורסמו אתמול החברה הציגה תוצאות נמוכות לעומת תחזיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון ירדו ב-17.3% ביחס לרבעון המקביל, והסתכמו ב-65.5 מיליון דולר, אם כי בשנה כולה ההכנסות צמחו ב-10.3% ל-279 מיליון דולר. ברמה הרבעונית, ההכנסות ירדו בשתי הפעילויות העסקיות של איתוראן: ההכנסות משירותי טלמטיקה (התחום הרווחי יותר לחברה) הסתכמו ב-49.6 מיליון דולר, ירידה של 9.8%, וההכנסות ממוצרים ירדו ב-34.3% ל-15.8 מיליון דולר. ברמה השנתית שתי הפעילויות צמחו - השירותים ב-12.9% ל-205 מיליון דולר, והמוצרים ב-3.6% ל-74.6 מיליון דולר.
לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) עברה איתוראן ברבעון להפסד תפעולי ולהפסד נקי. החברה הכירה בהפחתות חשבונאיות שאינן במזומן הקשורות לחברת Road Track מדרום אמריקה, שאותה היא רכשה ב-2018, בסך כולל של כ-26.2 מיליון דולר, ואלה העיקו על השורה התחתונה. איתוראן רכשה אז את השליטה בחברה (81.3%) תמורת 91.7 מיליון דולר, וההפחתות הגיעו על רקע תנאי השוק בברזיל ובארגנטינה.
כתוצאה מכך ההפסד התפעולי הגיע ברבעון ל-16.4 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 18.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, וההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות הגיע ל-15.3 מיליון דולר, לעומת רווח של 11.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. ב-2019 כולה החברה רווחית, אם כי הרווח נפגע מההפחתות: הרווח התפעולי התכווץ ב-63.7% ל-22.7 מיליון דולר והרווח הנקי ירד ב-88.6% ל-6.9 מיליון דולר.
על בסיס Non-GAAP, בנטרול חלק מההפחתה וסעיפים חשבונאיים אחרים, איתוראן רווחית גם ברמה הרבעונית, עם רווח נקי של 6.6 מיליון דולר, וגם ברמה השנתית - עם 33.3 מיליון דולר. בשני המקרים מדובר על ירידה ביחס לתקופה המקבילה.
ה-EBITDA השנתי (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ב-76.7 מיליון דולר, לעומת 79.2 מיליון דולר ב-2018. בתזרים המזומנים מפעילות נרשם גידול של 12% בשנה החולפת והוא הסתכם ב-59.7 מיליון דולר. בסוף השנה היו לאיתוראן מזומנים והשקעות לטווח קצר בסך 54.3 מיליון דולר והיא הודיעה אתמול גם על חלוקת דיבידנד בסך 5 מיליון דולר שיחולק באפריל. בעלת המניות הגדולה בחברה, משפחת שרצקי (19.4% באמצעות מוקד איתוראן), תקבל כ-978 אלף דולר בדיבידנד הקרוב.
המנכ"ל המשותף של איתוראן, אייל שרצקי, מסר כי הוא מרוצה מצמיחה של 22 אלף מנויים ברבעון, והעריך כי למרות החולשה בשוק יצרני הרכב בברזיל וארגנטינה ב-2019, השפל היה ברבעון הרביעי, כך שאיתוראן צופה חזרה לצמיחה רבעונית במהלך 2020 על רקע הפחתת עלויות במדינות אלה, וצמיחה צפויה במדינות כמו מקסיקו, אקוודור וקולומביה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.