לאחר שאמש התגלה כי בישראל ישנם 39 חולי קורונה מאומתים, כאשר מקור ההדבקה של אחד מהם לא ידוע, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מפרסמת היום הנחיות התמודדות למפעילי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ.
שורת המושבים הראשונה באוטובוסים תחסם בסרט סימון, ותימנע ישיבת נוסעים בהם, במטרה ליצור מרחק בין הנוסעים לנהג במהלך הנסיעה. באוטובוסים הבינעירוניים ייאסר להסיע נוסעים בעמידה, ובאוטובוסים העירוניים יתבקשו הנוסעים לא לעמוד בקרבת הנהג, אלא רק מהשורה השנייה. בנוסף, החברות ייערכו ויכינו תוכניות חירום למקרה של מחסור בנהגים, שיידרשו לבידוד.
בתחבורה הציבורית נערכים להתפשטות הקורונה / צילום: תמונה פרטית
ביממה האחרונה הוחלט לנסות ולצמצם את המגע בין נהגי האוטובוס לנוסעים, וזאת על מנת לשמור על בריאות הציבור של משתמשי התחבורה הציבורית. המפעילים יחלקו לנהגים תכשירי חיטוי דוגמת אלכו-ג'ל, על מנת לאפשר להם לשמור על היגיינה לאורך המשמרת, והם הונחו לפתוח את חלונות האוטובוסים ככל הניתן בכדי לשמור על אוורור.
בתחבורה הציבורית נערכים להתפשטות הקורונה / צילום: תמונה פרטית
על פי הנחיות משרד הבריאות המתבססות על מודלים בינ"ל מקובלים להתמודדות עם אפידמיה, אין צורך במיגון אישי דוגמת מסיכות לנהגי התחבורה הציבורית. ההנחיה הנוכחית היא הקפדה על שמירת היגיינה אישית ורחיצת ידיים עם סבון בתחילת וסיום נסיעה, ובפרט לפני אכילה, שתייה או עישון. נהג שאינו חש בטוב יידרש לדווח על כך וייבדק בהתאם להנחיות משרד הבריאות לכלל הציבור, בטרם יישוב לנהוג.
התחבורה הציבורית תמשיך לפעול כסדרה, אולם במשרד התחבורה נערכים לאפשרות של מחסור חמור בכוח אדם. מפעילי התחבורה הציבורית התבקשו להעביר שתי תוכניות תפעוליות לחירום. האחת מתבססת על צמצום של 10% במצבת הנהגים, והשנייה במקרה של צמצום ב-25% במצבת הנהגים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.