הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב הודיעה היום כי החליטה לתת תוקף לתוכנית הבינוי באתר שדה התעופה דב בתל-אביב. מדובר בתוכנית כוללנית המשלימה את תכנית המתאר לעיר תל אביב תא/5000 אשר קבעה את שטח שדה דב כ"שטח לתכנון בעתיד". ההחלטה מאפשרת את התפתחות העיר באופן רציף צפונה.
שטחה הכולל של התוכנית, עליה חתום האדריכל ארי כהן, הינו כ-1,300 דונם והיא כוללת 16,000 יחידות דיור, מתוכן 2,400 יחידות דיור עבור דיור בר-השגה, 4,500 יחידות דיור מיוחדות (מעונות סטודנטים, דיור מוגן, בתי אבות, דיור להשכרה וכו' ). עוד כוללת התכנית כ-500,000 מ"ר עבור מבני ציבור, כ-125,000 מ"ר עבור מסחר, כ-330,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-125,000 מ"ר עבור מלונאות וכ-365 דונם שטחי פארק וגנים ציבוריים.
הבנייה ברובע החדש, משלבת בנייה של 5-10 קומות עם בנייה של כ-35 מגדלים של עד 40 קומות, המלווים את הרחובות המרכזיים ברובע. התוכנית נסמכת על שלד רחובות, שהראשי מבניהם הוא רחוב אבן גבירול שלאורכו יעבור קו הרכבת הקלה - 'הקו הירוק'. הפיתוח הנופי המוצע, מהווה חלק ממערך שטחים לניהול מי נגר, החל מרצועת נטיעות ועד לשטחים לאיגום והשהיית מי נגר.
התוכנית קובעת תקן חנייה מופחת, המסתמך גם על כך שקו הרכבת הקלה ("הקו הירוק") עובר בתחום הרובע החדש. כמו כן, הרחובות תוכננו ליצירת מרחב הליכה נוח. התוכנית שומרת עתודות להקמת מתקני איסוף אשפה, מתקנים לניהול נגר, ולאגירה וליצור אנרגיה בהתאם להתפתחויות טכנולוגיות עתידיות בתחום זה.
מתכננת מחוז תל אביב במינהל התכנון, חוה ארליך-רוגינסקי ציינה כי "תהליך אישור תוכנית שדה דב הציבה בפני לשכת התכנון אתגרים תכנוניים ותהליכיים שחייבו תשומת לב והשקעת מחשבה רבה. אנו שמחים בכך שהצלחנו לאזן בין הצורך הדחוף לקדם תכנון מיטבי להרבה מאוד יחידות דיור, מבלי להתפשר על איכות ותוך מתן מענה לכל ההתנגדויות וההסתייגויות שעלו בתהליך".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.