התמונות של התורים הארוכים (מי אמר שאסורה התקהלות?) בחנויות בסוף השבוע באו לידי ביטוי כצפוי בהיקף ההוצאה. מנתוני שב"א (שרותי בנק אוטומטיים) עולה כי בסוף השבוע האחרון עלתה הפעילות בכרטיסי אשראי ב-1.4% לעומת נתוני סוף השבוע הקודם.
ועדיין - לא כולם הצטופפו בתור עם עגלת הקניות, היות שלפי הנתונים, בסכום הרכישות באונליין חל גידול של 5.3%. סך הרכישות בכרטיסי אשראי בסוף השבוע האחרון עמד על 2.222 מיליארד שקל, כאשר 38.2% מסכום זה שיקפו רכישות באונליין, כלומר כ-850 מיליון שקל.
לפי נתוני ERN, סליקת תשלומים הבודקת תשלומים שנעשו בהמחאות או בהוראות קבע, בשבועיים האחרונים נרשמה עלייה של 9% בכמות העסקאות בסופרמרקטים, כשסכום סל הקניות גדל ב-17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד - היקף הסל בממוצע בשבוע האחרון עלה ל-714 שקל.
ההיערכות לבידוד גורמת לעלייה גם ברכישת מוצרי החשמל (קונים יותר טלוויזיות, משחקים ועוד). במחסני חשמל מדווחים על מכירות של פי שלושה של מקפיאים, שהפכו להיות בין הקטגוריות הנמכרות ביותר ברשת. עוד מדווחים על גידול בהיקף של פי שניים במכירות של מוצרי חשמל למטבח.
גם משבר התיירות והתעופה מקבל ביטוי במספרים: כמות העסקאות בתחומי התיירות צנחה ב-58%, וגובה עסקה ממוצעת צנח ב-64%. החשש מההתקהלות מתבטא גם בירידה בהוצאות על אירועי ספורט וכן על הרשמה ללימודים בשנה הבאה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.