ענקית המסחר המקוון אמזון עוצרת באופן זמני קליטת סחורה של מוצרים שאינם בקטגוריות של בריאות ומוצרי טואלטיקה לבית. זאת על רקע התפשטות וירוס הקורונה. החברה הודיעה היום (ג') למוכרים שמשתמשים בשירותיה כי החל מהיום ועד 5 באפריל היא תקלוט במחסניה רק מוצרים בקטגוריות הללו, ולא תקבל סחורה בכל תחום אחר. המשמעות היא שעלולים להיווצר חוסרים במחסניה במוצרים בכל יתר הקטגוריות, כמו אופנה וחשמל, שכן לא יחודשו מלאים.
במכתב שפרסמה למוכרים כותבת אמזון כי "אנחנו רואים זינוק במכירות המקוונות וכתוצאה מכך נגמר המלאי בחלק מהמוצרים בקטגוריות תחזוקת הבית וציוד רפואי. על הרקע הזה, באופן זמני אנו מתעדפים במרכזים הלוגיסטיים שלנו קליטה של מוצרים לבית, ציוד רפואי ומוצרים נוספים בביקוש גבוה כדי שנוכל להמשיך ולספק אותם ללקוחות". בין המוצרים שאמזון תמשיך לקלוט במחסניה: מוצרים לתינוקות, בריאות וטואלטיקה ומוצרי טיפוח אישי.
"בנוגע למוצרים אחרים, עצרנו באופן זמני את אפשרות הקליטה של מוצרים במחסנים שלנו", מבהירה אמזון. עוד היא מציינת כי משלוחים שכבר בוצעו מול החברה לפני ההודעה, כן ייקלטו. ההוראה הזו מתייחסת למרכזים הלוגיסטיים של החברה באירופה וארה"ב, ולא למוכרי צד שלישי המבצעים ממילא את המשלוחים שלהם באופן עצמאי.
המוכרים הישראלים לא ייפגעו
המוכרים הישראלים שפעילים באמזון נהנים בימים האחרונים מגידול במכירות. לדברי ניר זיגדון, מייסד ומנכ"ל חברת eCommunity המייעצת למוכרים באמזון.
"בשבוע האחרון ראינו עלייה מדהימה בקטגוריית צעצועים, מזון, ביוטי ומוצרי צריכה". על רקע ההודעה של אמזון, הוא מציין כי המוכרים המקומיים בישראל במסגרת תוכנית לוקאל דליברי לא ייפגעו, כי הם ממילא מספקים את הסחורה באופן עצמאי, וכי הוא ממליץ למי שמוכרים לחו"ל לשלח באופן עצמאי: "גם אם אין לכם מחסן חיצוני בארצות-הברית, משלוחי UPS ו-DHL לשם כרגע ממשיכים כסדרם".
בתוך כך, אמש הודיעה אמזון כי היא מתכננת להעסיק עוד 100 אלף עובדים בארה"ב. ההודעה מגיעה לאור הגידול בדרישה להזמנות באינטרנט שצמחו בשבועות האחרונים בגלל התפשטות הנגיף בארה"ב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.