חברת פלאפון מקבוצת בזק מסיימת את שנת 2019 עם הכנסות של 2.36 מיליארד שקל, בהשוואה ל-2.44 מיליארד שקל בשנת 2018 - ירידה של כ-3.3%. ברבעון הרביעי של 2019 הסתכמו ההכנסות בכ-602 מיליון שקל, לעומת כ-618 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של כ-2.6%.
הכנסות החברה משירותים שמרו על יציבות ב-2019 והסתכמו בכ-1.71 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.76 מיליארד שקל ב-2018 - ירידה של כ-2.6%. ברבעון הרביעי הכנסות החברה משירותים הסתכמו בכ-416 מיליון שקל, לעומת כ-437 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של כ-4.8%. לדברי פלאפון, הירידה בהכנסות נובעת מעלייה במצבת מנויי הפוסט-פייד, אשר קיזזה בחלקה את השחיקה בתעריפים כתוצאה ממעבר לקוחות קיימים לחבילות זולות יותר הכוללות נפח גלישה רחב יותר.
הכנסות החברה מציוד קצה הסתכמו ב-2019 בכ-653 מיליון שקל, לעומת כ-688 מיליון שקל ב-2018 - ירידה של כ-5.1%. ברבעון הרביעי ההכנסות מציוד קצה הסתכמו בכ-186 מיליון שקל, לעומת כ-181 מיליון שקל ברבעון המקביל - גידול של כ-2.8%.
פלאפון רשמה ב-2019 הפסד שנתי המסתכם ב-47 מיליון שקל בעקבות ההפרשות לפיצויי פרישה, לעומת רווח של 24 מיליון שקל -2018. ההפסד ברבעון הרביעי עומד על 69 מיליון שקל, לעומת רווח של 2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ההפסד התפעולי השנתי בעקבות זאת עמד על 99 מיליון שקל, לעומת הפסד של 2 מיליון שקל בשנה המקבילה אשתקד; ו-97 מיליון שקל הפסד ברבעון הרביעי של 2019, לעומת הפסד של 4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
העדות הקשה למצב ענף הסלולר באה לידי ביטוי בתזרים המזומנים החופשי, שהסתכם ב-2019 ב-143 מיליון שקל, לעומת 205 מיליון שקל בשנה הקודמת - ירידה של 30.2%. ברבעון הרביעי של 2019 התזרים החופשי הסתכם ב-20 מיליון שקל בלבד, לעומת 52 מיליון שקל ברבעון השלישי ו-8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
שיעור הנטישה השנתי ב-2019 הסתכם ב-30.7% לעומת 33% ב-2018. שיעור הנטישה ברבעון הרביעי הסתכם ב-7.3%, לעומת 9% ברבעון המקביל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.