רשת שופרסל סיימה את 2019 עם עלייה של כ-1% ברווח הנקי לעומת 2018, שהגיע לכ-268 מיליון שקל. בשורה העליונה הציגה שופרסל עלייה של כ-4% בהכנסות שעמדו בשנה שעברה על כ-13.4 מיליארד שקל.
המכירות בחנויות זהות של הרשת גדלו אשתקד בשיעור של 0.2% ואילו המכירות למ"ר בחנויות החברה גדלו ב-0.3% והסתכמו בשנת 2019 ב-24,819 שקל.
ההכנסות של רשת הפארם Be קפצו ב-28.3% לעומת 2018 והסתכמו ב-708 מיליון שקל, על רקע פתיחת סניפים חדשים ומגידול בהכנסות מחנויות זהות. המכירות בחנויות זהות גדלו ב-6.1% ומנגד המכירות למ"ר רשמו ירידה של 4.1% הנובע בעיקר עקב פתיחת סניפים חדשים ושדרוג חנויות.
הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות בתחום הקמעונאות (רשת המרכולים, שופרסל גם פועלת בתחום הנדל"ן) הסתכם ב-397 מיליון שקל, שיעור של 3.2% מהכנסות התחום. ברשת חנויות Be עמדה השורה התפעולית ברמה של כ-70 מיליון שקל אשתקד, בהשוואה ל-29 מיליון שקל ב-2018.
בשופרסל, אותה מוביל המנכ"ל איציק אברכהן, מציינים כי המכירות באינטרנט (שופרסל אונליין) הגיעו ל-15% מפעילות הקמעונאות, בעוד המותג הפרטי ממשיך לצמוח ומהווה כ-25% ממכירות רשת הסופרמרקטים.
ברבעון הרביעי הציגה החברה רווח נקי של כ-117 מיליון שקל, יותר מכפול לעומת רווח של כ-49 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018. זאת, על רקע מיזוג רשת Be ושיערוך נכסי נדל"ן.
מניית שופרסל רשמה היום עלייה קלה. מתחילת השנה עלתה המניה ב-4%, ושוויה של החברה הגיע לכ-5.4 מיליארד שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.