חברת התקשורת סלקום רשמה בשנת 2019 הכנסות של כ-3.7 מיליארד שקל, עלייה מינורית של 0.5% ביחס ל-2018, וההפסד הנקי שלה גדל ב-67.2% ל-107 מיליון שקל. החברה, המנוהלת כיום על-ידי אבי גבאי, הודיעה לפני כחודש על חתימת מזכר הבנות מחייב לרכישת חברת הסלולר גולן טלקום תמורת כ-750 מיליון שקל (כולל מחיקת חוב של 130 מיליון שקל למוכרת, אלקטרה מוצרי צריכה ). למרות הטלטלה שנוצרה בשווקים מאז, חוזרת היום (ב') סלקום על כוונתה להשלים את העסקה, ומציינת כי היא תתרום משמעותית ל-EBITDA המתואם ולתזרים החופשי של החברה.
במקביל, כפי שפורסם לראשונה באתר "גלובס", נודע כי דורון כהן, שמונה לאחרונה לתפקיד מנכ"ל החברה האם דסק"ש, יחליף את יו"ר סלקום הפורש עמי אראל. סלקום נסחרת בשווי של 1.2 מיליארד שקל, אחרי ירידה של 25% במניה מתחילת השנה.
הכנסותיה של סלקום ב-2019 נותרו יציבות יחסית, למרות ירידה של 2.9% בהכנסות משירותים במגזר הנייד בשל התחרות העזה, וזאת בזכות עלייה שנתית של 3.5% בהכנסות משירותי המגזר הנייח, בעיקר בשל המשך גיוס לקוחות לסלקום tv ולאינטרנט. ההכנסות ממכירת ציוד קצה עלו, אך הרווחיות מהם נשחקה בשל התחרות, וסלקום צופה המשך שחיקה ברווחיות הגולמית מפעילות זו גם ב-2020.
כמחצית ממנויי הנייד נוטשים את סלקום מדי שנה
בעוד שההפסד הנקי העמיק, ה-EBITDA המתואם השנתי והתזרים הפנוי עלו: ה-EBITDA ב-36.8% ל-940 מיליון שקל והתזרים צמח ב-116% ל-391 מיליון שקל. לכך תרם אימוץ תקן החשבונאות IFRS16 שהוסיף 275 מיליון שקל ל-EBITDA ו-280 מיליון שקל לתזרים. על התזרים השפיעה לטובה גם מכירת תשתית הסיבים ל-IBC ב-181 מיליון שקל. סלקום הכירה בהוצאה של 45 מיליון שקל בגין תוכנית פרישה מרצון של עובדים.
בחלוקה למגזרי פעילות, המגזר הנייד הניב הכנסות שנתיות של 2.3 מיליארד שקל, ירידה של 1.9%, עם EBITDA מתואם של 627 מיליון שקל, עלייה של 50%. המגזר הנייח צמח ב-4.4% ל-1.5 מיליארד שקל וייצר EBITDA של 313 מיליון שקל, עלייה של 16.4%. במגזר הנייד היו לסלקום בסוף השנה כ-2 .7 מיליון מנויים, ירידה של 3.8% מ-2018, ושיעור הנטישה הגבוה מאוד - 48.8%, עלול להעיד על בעיה: המשמעות היא שכמחצית מהמנויים שלה נוטשים את סלקום מדי שנה . ברבעון הרביעי, ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי (ARPU) הייתה 50.5 שקל, עלייה לעומת 49 שקל ברבעון המקביל. בשנה כולה ה-ARPU היה 50.7 שקל, ירידה של 1.2% מ-2018.
מנכ"ל סלקום, אבי גבאי, מסר כי "אנו פועלים להתאים את עצמנו למשבר הקורונה, ולכן ממוקדים במתן שירות מצוין ללקוחות הקיימים שלנו, ובהתאמת מבנה ההוצאות שלנו לתקופת המשבר ולתקופה שתבוא בעקבותיה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.